x
Annonce
Læserbrev

Åbent brev til PostNord Danmark

Læserbrev: Når PostNord lyver og gør som det passer dem.

Normalt starter man et brev med "Kære …" men det kan jeg ikke, da der ikke er noget kært over denne modtager. Jeg har igennem længere tid klaget over leveringer af pakker på min adresse.

Leveringer som jeg betaler ekstra for, og som derfor burde leve op til almindeligt reglement.

Men nej, igen og igen har jeg klaget. Igen og igen er jeg udsat for jeres smalltalk og igen og igen er jeg udsat for, at I ikke får tjekket op på jeres service - samt jeres medarbejdere.

Sågar et sagsanlæg har jeg gjort jer opmærksom på, da det jo ikke kan være rigtigt, at posten blot smider - og ja, i ordets bogstaveligste forstand - smider pakker på trappen og så lader 7 og 4 være lige. Og jeg har endda Flexmodtagelse, med henvisning til skuret i det tilfælde, at jeg ikke skulle være hjemme. Men da jeg modtager mail om, at en levering vil foregå næste dag, ja så forventer jeg jo, at der bliver ringet på, og at leveringen foregår som den skal.

Hvorfor skal jeg (handicappet/gangbesværet), der altid er hjemme, behandles på denne måde, tænkte jeg. Derfor gik jeg ind på jeres profil på Facebook. Uha, det er jo så ikke blot mig, der bliver behandlet på den måde. Det vælter frem med oplysninger om forsvundne pakker, leveringer der er som det jeg beskriver, og der er oplysninger om, at posten ikke har været der, men alligevel sender mail om, at levering ikke har kunnet finde sted, da der ikke har været nogen hjemme.

Det, der også er utroligt, er, at vi alle betaler for jeres arbejde. Det gør vi via skatten, da I jo er statsfinansieret. Skatteyderne i Danmark poster penge i et firma, der blot læner sig tilbage og ikke yder noget som helst for de mange millioner af kroner der bliver pumpet ind i dette firma.

Hvor længe endnu, spørger jeg mig selv om. Hvor længe endnu skal vi som borgere finde os i dette?

Da jeg handler rigtig meget via internettet, vil jeg fremover ikke benytte mig af de salgssteder, der kun har PostNord som leveringsmulighed.

Jeg vil også skrive til disse salgssteder, at jeg ikke længere vil være blandt deres kunder, da der ikke er valgmulighed for levering. Eksempelvis GLS, Bring, DAO og mange andre der endda kan gøre det billigere end PostNord.

Jeg vil opfordre andre til at gøre det samme, så kan det være, der kommer en effekt, når salgssteder også mister deres kunder.

Det er så nemt med jeres lille dims i hånden at trykke på knappen med "Ingen levering - Ingen hjemme" - selvom I slet ikke har været på leveringsstedet.

Men I skal huske på, at det har en negativ effekt på jeres om dømme og dermed også jeres statsfinansierede firma.

Stod det til mig, så var I blevet taget af statsfinansieringen, og I skulle dermed selv sørge for jeres indtjening. Så tror jeg, at der ville komme andre boller på suppen. Jeg tror, at I ville blive obs på, hvordan I behandler jeres kunder, og I ville blive obs på, om jeres medarbejdere yder det, de bliver betalt for.

Nu sidder der nok nogle læsere og får kaffen galt i halsen, men ser I, kære læsere, der er rigtig mange, der bliver behandlet som skidt af PostNord, og det er det jeg gør opmærksom på. Det er muligt, at der er mange, der er tilfredse med PostNord, men derfor har jeg ret til at yde kritik, når jeg slet ikke er tilfreds.

Jeg betaler nemlig også skat, selvom jeg er førtidspensionist.

Så PostNord, vågn nu op og få rettet op på jeres meget dårlige omdømme og service.

For at gøre det lettere for posten, har jeg sat dette op på min dør:

"Til Posten

Brug dog dørklokken, når du skal levere pakker. Jeg ER jo hjemme ALTID!!! Dørklokken er lige der, for pokker."

For at gøre det lettere for posten, har Robina Ravn sat dette skilt op på sin dør.
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Kommentar

Byens butikker skal bruges - også efter coronakrisen

Fredag eftermiddag blev jeg ringet op. Min frisør havde taget fat i sin kalender og var begyndt at kontakte alle de kunder, hun har eller rettere havde en aftale med i sin salon. Min yngste og jeg stod for tur lige før påske, men den tid kan i sagens natur ikke gennemføres, så min udmærkede frisør ville lige høre, om hun måtte ringe mig op på den anden side. På den anden side af coronakrisen. Lad frisøren være bare et eksempel af mange på, hvordan de selvstændigt erhvervsdrivende kæmper for deres forretninger i disse uger. Frisøren får assistance fra Folketingets hjælpepakker, så hun regner med at klare sig, men hjælpepakker gør det ikke alene. For ville kunderne også være hos hende efter coronaen uden et opkald? HERMED TIL BUTIKKERNE i Aabenraas gågade: Mange af dem ligger lukkede hen, enkelte har genåbnet, og flere gør sig samme overvejelse. I denne uge blev vi på redaktionen kontaktet af Gitte Jensen og Solvejg Jensen fra henholdsvis Tinzon House og Ole Chokolade. De ville gerne fortælle, at de var begyndt at samarbejde nærmest under mottoet - køb lidt hos den ene og få noget med fra den anden også. Dette budskab havde de fortalt på Facebook, men som de konstaterede, er de sociale medier ikke alt, og de ville da gerne have lidt hjælp af os gennem både vores trykte og digitale platforme hos Jysk Fynske Medier. Her i kommunen og landsdelen JydskeVestkysten og Aabenraa Ugeavis. DEN SLAGS GØRES under sædvanlige omstændigheder i annoncer, men her har jeg så valgt undtagelsen - ikke for at hjælpe de to forretninger alene. Eller specifikt, men for at lade Gitte og Solvejg og deres butikker være eksemplet på, at krisetider tvinger virksomheder, forretninger og alle andre selvstændige til at lede efter nye veje til indtægterne. Som Gitte Jensen fra Tinzon House formulerer det: - Jeg tænkte, at vi ville være et godt match. For Solvejg og Ole Chokolade er det højsæson i påsken, og hvis nu vi kunne gøre noget i fællesskab, løfte noget sammen, kunne vi måske holde hjulene i gang. For de to butikker og alle andre kan vi håbe, at det lykkes. At de også vil være her på den anden side. For der kommer en dag, hvor normaliteten vender tilbage. Formentlig i små bidder, men også til den tid skal vi huske, at forretningslivet i gaderne kun er der, hvis det bruges. Af os. I DENNE TID har vi opdaget, hvad det vil sige, og hvordan det føles, når gaderne forekommer at være søndagsforladte hele ugen. I flere uger. Der mangler noget. Byens butikker har også brug for dit lokale engagement efter coronaen. Eller som Solvejg Jensen formulerer sit ønske: - Fra kunder hører jeg, at de føler sig skræmte over, at der er så lukket. Sådan kunne det måske blive engang. Vores håb er, at de vil købe lokalt. Og min egen frisør - hun kan bare ringe. PAS PÅ HINANDEN

Annonce