Annonce
Aabenraa

Ældre Sagen i Tinglev fyldte Rebbølcentret med julekoncertgæster

Ældre Sagen Tinglev fyldte forleden Rebbølcentret til årets store julekoncert, hvor der var høj stemning og god musik ved centrets to orkestre. Privatfoto

Rebbøl: Der var almindelig enighed om, at alle havde haft en dejlig eftermiddag i Rebbølcentret, da Ældre Sagen Tinglev forleden havde inviteret til årets julekoncert. Her var der underholdning ved Rebbøls to orkestre, Swingbandet og Salonorkestret, og så blev der - helt uden beregning - budt på et stort kaffebord med kringle og lagkage samt lotteri.

Områdets pensionister, plejehjemsbeboere og enlige var inviteret med til festen, og festsalen blev da også fyldt godt op. Og de mange deltagere kunne ovenikøbet glæde sig over et lille, men stemningsfuldt luciaoptog ved Sofia på tre år og Anne Sofie. Ældre Sagen Tinglev stod også for et lottospil til julefesten. /exp

Annonce
Rebbølcentrets to orkestre, Swingbandet og Salonorkestret, underholdt ved Ældre Sagen Tinglevs store julekoncert. Invitationen var rettet til pensionister, plejehjemsbeboere og enlige, og de kom og fyldte salen op. Privatfoto
Der blev budt på stort kaffebord med kringle og lagkage i Rebbølcentret, da Ældre Sagen Tinglev forleden havde inviteret til julekoncert og fest. Privatfoto
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Danmark

Mette F: Østdanmark skal betale mere for et land i balance

Læserbrev

Mens regeringen tøver, holder danskerne i kø

Læserbrev: Omtrent fire måneder er der gået, siden den socialdemokratiske transportminister, Benny Engelbrecht, proklamerede i JydskeVestkysten, at han for længst er trukket i arbejdstøjet, og at der fra regeringens side bliver arbejdet hårdt på en ny infrastrukturplan. Noget vi i Venstre selvsagt var glade for at høre. Nu er der som sagt gået over fire måneder, og på kalenderen står der 2020. Mere end et halvt år er gået, siden Socialdemokratiet flyttede ind i regeringskontorerne, og danskerne er endnu ikke stillet en infrastrukturplan i udsigt. Mens trafikken på de danske veje snegler sig afsted, og borgere og virksomheder bruger mere tid på kø og trængsel, kan transportministeren end ikke sætte et årstal på en ny infrastrukturplan. Alle os sydjyder må således gå rundt i uvished – vi ved ikke, om vi er købt eller solgt. Og uvisheden skaber selvfølgelig bekymring. For hvad skal der ske med Ny Midtjyske Motorvej? E45/E20 ved Kolding? Rute 11 fra Korskro til Varde? Eller for den sags skyld opgraderingen af Rute 11 til Tønder? Ingen ved det. Sidste år kom vi i Venstre i mål med en aftale om at investere mere end 110 milliarder kronet i vores infrastruktur frem mod 2030. Investeringer, som ville sikre vækst og bosætning over alt i Danmark. Derfor er det mildest talt bekymrende, at vi i Sydjylland ikke kan vide os sikre på, om de investeringer, som vi i Venstre var med til at aftale, overhovedet bliver til noget. I Venstre vil vi arbejde for, at vi hurtigst muligt bliver indkaldt til forhandlinger om en infrastrukturaftale. Vi kan ikke vente længere. For når borgere og virksomheder holder i kø koster det samfundet 20 milliarder kroner om året. Derfor er en god og sammenhængende infrastruktur helt grundlæggende for fortsat vækst og udvikling. Noget som er altafgørende, hvis vi skal investere i velfærd og grønne løsninger. Så alt imens regeringen har skudt endnu et løfte til hjørne, må vækst og udvikling sættes på pause.

Esbjerg

Narkoman filmede sadistisk vold og voldtægt: Da han blev afsløret, forsøgte han at hænge sig, men endte som dybt hjerneskadet

Annonce