Annoncørbetalt indhold

3 hurtigt tips til din online marketing

Annonce

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Der er som nævnt utrolig mange muligheder når man snakker online marketing og de overlapper ofte hinanden på de forskellige medier, da de har enten samme funktioner eller muligheder.

Jeg har lavet en kort liste over hvordan du kan gribe mulighederne an og kortlagt de mest gængse funktioner for dig.

Annonce

1.Søgemaskineoptimering – SEO

Når snakker går på online marketing er ens hjemmeside ofte i fokus, det er nemlig essentielt for mange typer af virksomheder at forbrugeren kommer ind på din hjemmeside, enten for at finde information eller foretage et køb.
En af de meste almindlige måder folk søger efter virksomheder eller produkter på, er på Google og hvis du ikke er at finde i Googles organiske resultater, ja så kan du nok godt regne ud, at potentielle kunder ikke kommer ind på din hjemmeside.

Det er derfor vigtigt at have fokus på din hjemmesides SEO og det kan godt være nemmere sagt end gjort for der er nemlig mange aspekter i SEO.

SEO er dog et langsigtet projekt og det tager tid - ofte meget af det! Dog koster det ikke penge medmindre man outsourcer opgaven, og det er ret almindeligt da det hurtigt kan blive en kompleks opgave at sætte sig ind i de tekniske aspekter i det.

Her kan du finde et digitalt bureau der kan hjælpe dig med din markedsføring.

Annonce

2.Social Medie Marketing

Der er ikke nogen tvivl om hvor stor betydning Sociale medier har for vores samfund i dag og det er derfor et oplagt sted at ligge sin markedsførings energi.
Og ligesom med SEO handler Social medie marketing om at være aktiv og skabe indhold der giver værdi til forbrugeren, det er altså igen tid og ikke penge der er fokus på i denne sektion.

Der er selvfølgelig mange forskellige platforme at operere i og det kommer helt an på hvilket udtryk man gerne vil have eller hvor ens primære målgruppe befinder sig henne, i forhold til sit valg.

Fælles for dem alle sammen er dog at du har mulighed for at lave opslag (tekst, billeder eller videoer) som din potentielle og eksisterende kunder har mulighed for at integrere med på dagligbasis.

Det giver dig derfor mulighed for at skabe opmærksomhed på din forretning uden at forbrugerne har søgt specifikt på din virksomhed eller dit produkt.

Annonce

3.Betalt annoncering

Der er ligesom med de tidligere punkter rigtig mange forskellige muligheder for at bruge betalt annoncering fordelt på de forskellige platforme.

Den store forskel her er dog at du betaler for at blive vidst og her er det den der betaler mest ved kasse 1 der får den bedste placering, så er der mange om buddet, ja så bliver det en dyrere fornøjelse at skaffe kunder.

Lidt ligesom med SEO og sociale medier hvor den ene skaber opmærksomhed uden at forbrugeren opsøgte dig og den anden for at vise du var relevant for forbrugeren i det øjeblik de søgte på et produkt eller en ydelse du havde.

Sådan er det også med annoncering på Facebook og Google.

Og der er ikke nogen tvivl om at de er de største på markedet inden for online betalt annoncering MEN de har 2 vidt forskellige fokus punkter.

På Facebook har du nemlig mulighed for at annoncere til din målgruppe med indhold de ikke vidste de havde brug for og på den måde skabe opmærksomhed på dig selv.

På Google ved at være øverst når de søger for at vise at du kan løse deres problem, om det er produkt eller ydelse.

Det er derfor altid vigtigt at kigge på dit behov og hvor din markedsføring indsats giver bedst mening – der er nemlig et hav af muligheder inden for online marketing

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.