Annonce
Navne

85-årige Egon takker af som byens ældste ejendomsmægler

Egon Eltved er tidligere formand for Kolding Vindmøllelaug, har været opstillet til byrådet, formand for Byfesten i Bramdrupdam, tidligere medejer af Pakketrans, som i dag hedder GLS. Ved årsskiftet stopper han som byens ældste ejendomsmægler. Arkivfoto: Peter Leth-Larsen

Kolding: Koldings ældste ejendomsmægler, Egon Eltved, har besluttet at overdrage sin forretning på Esbjergvej fra årsskiftet til ejendomsmægler Rene Lorentzen.

Den nye mægler er ikke fremmed i forretningen, da han siden 1. januar i år har været daglig leder.

Egon Eltved fylder 86 år til februar og har ment, at tiden nu er inde til at trække sig tilbage. Han er oprindelig uddannet i maskinbranchen og etablerede maskinimport af fejemaskiner, gulvvaskemaskiner og plæneklippere på Esbjergvej. Siden byggede han fritidshuse sammen med Kalmargården. Efterfølgende blev han headhuntet af MannPower til at stifte og drive Pakke Trans. Han har i flere perioder erhvervet sig som ejendomsmægler. Senest startede han op igen i 1993 under navnet Eltved&Rye.

Den nye ejer Rene Lorentzen er 58 år og blev i 1983 elev og siden partner hos ejendomsmæglerfirmaet Sindbjerg og Martinsen. 14 år senere var han med til at starte ejendomsmæglerforretning i Hedensted under EDC. Han har også været daglig leder af Home-butikken i Hedensted og etablerede mæglerforretning i Horsens. Den solgte han sidste år og kom til Eltved&Rye i Kolding.

I anledning af ejerskiftet er der reception fredag den 6. december fra klokken 13.00 til 16.00 i ejendommen på Esbjergvej.

Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Mens regeringen tøver, holder danskerne i kø

Læserbrev: Omtrent fire måneder er der gået, siden den socialdemokratiske transportminister, Benny Engelbrecht, proklamerede i JydskeVestkysten, at han for længst er trukket i arbejdstøjet, og at der fra regeringens side bliver arbejdet hårdt på en ny infrastrukturplan. Noget vi i Venstre selvsagt var glade for at høre. Nu er der som sagt gået over fire måneder, og på kalenderen står der 2020. Mere end et halvt år er gået, siden Socialdemokratiet flyttede ind i regeringskontorerne, og danskerne er endnu ikke stillet en infrastrukturplan i udsigt. Mens trafikken på de danske veje snegler sig afsted, og borgere og virksomheder bruger mere tid på kø og trængsel, kan transportministeren end ikke sætte et årstal på en ny infrastrukturplan. Alle os sydjyder må således gå rundt i uvished – vi ved ikke, om vi er købt eller solgt. Og uvisheden skaber selvfølgelig bekymring. For hvad skal der ske med Ny Midtjyske Motorvej? E45/E20 ved Kolding? Rute 11 fra Korskro til Varde? Eller for den sags skyld opgraderingen af Rute 11 til Tønder? Ingen ved det. Sidste år kom vi i Venstre i mål med en aftale om at investere mere end 110 milliarder kronet i vores infrastruktur frem mod 2030. Investeringer, som ville sikre vækst og bosætning over alt i Danmark. Derfor er det mildest talt bekymrende, at vi i Sydjylland ikke kan vide os sikre på, om de investeringer, som vi i Venstre var med til at aftale, overhovedet bliver til noget. I Venstre vil vi arbejde for, at vi hurtigst muligt bliver indkaldt til forhandlinger om en infrastrukturaftale. Vi kan ikke vente længere. For når borgere og virksomheder holder i kø koster det samfundet 20 milliarder kroner om året. Derfor er en god og sammenhængende infrastruktur helt grundlæggende for fortsat vækst og udvikling. Noget som er altafgørende, hvis vi skal investere i velfærd og grønne løsninger. Så alt imens regeringen har skudt endnu et løfte til hjørne, må vækst og udvikling sættes på pause.

Annonce