Annonce
Sport

AaB-træner om tung afslutning: Fortjent nederlag

Henning Bagger/Ritzau Scanpix
Fredag tabte AaB 1-3 hjemme til FC Nordsjælland, der dog var det bedste hold ifølge AaB-træner Jacob Friis.

AaB kom slet ikke i gang i årets sidste hjemmekamp fredag i 3F Superligaen mod FC Nordsjælland.

Derfor kunne hjemmeholdet gå til pause bagud 0-2 til store protester fra hjemmepublikummet, og det blev ikke meget bedre, da AaB endte med at tabe kampen 1-3.

AaB-træner Jacob Friis kaldte det en tung afslutning på en blandet efterårssæson, men han anfægtede ikke, at FCN var det bedste hold fredag aften.

- Det var jo ikke den afslutning man håbede på, når der venter en lang pause forude. Men vi tabte fortjent, for vi skabte ikke nok, og så fortjener man ikke at vinde, siger træneren.

Det blev samtidig afslutningen på en uge, hvor man spillede 0-0 i Odense mandag mod top-6 konkurrenterne fra OB, mens fredag bød på et tungt nederlag mod endnu en direkte konkurrent.

Friis ser dog trods en tung afslutning positive elementer fra efteråret.

- Når jeg står her med følelserne uden på tøjet, så er det selvfølgelig en tung afslutning. Nu har konkurrenterne hentet ind på os, så vi har knivskarp konkurrence i foråret.

- Selv om der absolut er plads til forbedring, så er både pointsnit og scorede mål per kamp steget. Samtidig er vores udtryk vigtigt, og jeg synes, at jeg har set positive tendenser, siger Friis.

Omvendt var FCN-træner Flemming Pedersen en tilfreds mand efter en sejr over de direkte konkurrenter i Aalborg, hvor FCN ikke har vundet siden 2015.

- Vi spillede jo nærmest en perfekt første halvleg på udebane. Det blev lidt panisk til sidst, da vi tidligere har sat nogle føringer over styr, men heldigvis red vi stormen af, siger Flemming Pedersen.

/ritzau/

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Mens regeringen tøver, holder danskerne i kø

Læserbrev: Omtrent fire måneder er der gået, siden den socialdemokratiske transportminister, Benny Engelbrecht, proklamerede i JydskeVestkysten, at han for længst er trukket i arbejdstøjet, og at der fra regeringens side bliver arbejdet hårdt på en ny infrastrukturplan. Noget vi i Venstre selvsagt var glade for at høre. Nu er der som sagt gået over fire måneder, og på kalenderen står der 2020. Mere end et halvt år er gået, siden Socialdemokratiet flyttede ind i regeringskontorerne, og danskerne er endnu ikke stillet en infrastrukturplan i udsigt. Mens trafikken på de danske veje snegler sig afsted, og borgere og virksomheder bruger mere tid på kø og trængsel, kan transportministeren end ikke sætte et årstal på en ny infrastrukturplan. Alle os sydjyder må således gå rundt i uvished – vi ved ikke, om vi er købt eller solgt. Og uvisheden skaber selvfølgelig bekymring. For hvad skal der ske med Ny Midtjyske Motorvej? E45/E20 ved Kolding? Rute 11 fra Korskro til Varde? Eller for den sags skyld opgraderingen af Rute 11 til Tønder? Ingen ved det. Sidste år kom vi i Venstre i mål med en aftale om at investere mere end 110 milliarder kronet i vores infrastruktur frem mod 2030. Investeringer, som ville sikre vækst og bosætning over alt i Danmark. Derfor er det mildest talt bekymrende, at vi i Sydjylland ikke kan vide os sikre på, om de investeringer, som vi i Venstre var med til at aftale, overhovedet bliver til noget. I Venstre vil vi arbejde for, at vi hurtigst muligt bliver indkaldt til forhandlinger om en infrastrukturaftale. Vi kan ikke vente længere. For når borgere og virksomheder holder i kø koster det samfundet 20 milliarder kroner om året. Derfor er en god og sammenhængende infrastruktur helt grundlæggende for fortsat vækst og udvikling. Noget som er altafgørende, hvis vi skal investere i velfærd og grønne løsninger. Så alt imens regeringen har skudt endnu et løfte til hjørne, må vækst og udvikling sættes på pause.

Danmark

Mette F: Østdanmark skal betale mere for et land i balance

112

15.000 flere biler om dagen på fem år: Antallet af biler på motorvejen ræser af sted

Annonce