Annonce
Sport

Albue koster Frederik Børm to dages karantæne:- Det var monster uheldigt

Frederik Børm må sidde over de næste to kampe. Arkivfoto: Frank Cilius Ritzau/Scanpix

SønderjyskE: I den seneste runde af Herrehåndboldligaen leverede SønderjyskE en indsats, der var langt under niveau mod Skanderborg. Ikke nok med at holdet tabte, så blev det mandag formiddag besluttet, at Frederik Børm har fået tildelt to spilledages karantæne. Lige før pausen af kampen ramte han gæsternes Cornelius Kragh i ansigtet med en albue. I selve kampen blev Frederik Børm tildelt et rødt kort, men fik samtidig også et blåt kort, som medfører, at en forseelse skal kigges igennem på video efterfølgende.

Hovedpersonen selv ønsker ikke at svare på, om han synes, at de to spilledages karantæne er en retfærdig dom.

- Det har jeg ingen kommentarer til. Det er som det er, og jeg må forholde mig til, at jeg skal sidde over de næste par kampe. Så må jeg komme tilbage med gåpåmod derefter, siger han.

Om selve episoden, hvor han ramte Cornelius Kragh, siger Frederik Børm, at det ikke var bevidst.

- Det sker nogle gange i håndbold, og det var monster uheldigt. Jeg rammer ham i hovedet, og det kan jeg kun beklage, siger han.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Sydjylland

Små handelsskoler risikerer at miste udkantstilskud: Nu står flere til at gå i minus

Leder For abonnenter

Naturligvis har bro følger

Før etableringen af den faste forbindelse over Storebælt var den ingen ende på bekymringerne. Fisk, fugle og pattedyr ville blive truet, måtte man dengang forstå. Efter hensynet til samfundets interesser samt følgerne for flora og fauna blev holdt op mod hinanden, blev bro og togtunnel alligevel bygget. Som bekendt gik verden ikke under. Nu foreligger en rapport om de naturmæssige konsekvenser af en bro mellem Als og Fyn. Vurderingen blev udarbejdet i januar, men er først nu offentliggjort. Forklaringen på forsinkelsen er ukendt, men måske har Vejdirektoratet slet og ret skammet sig over konklusionens banalitet. Broen vil medføre uoprettelig påvirkning af natur og dyrelivet både i anlægs- og driftsfasen. Naturen vil blive påført skader, der ikke kan gøres om, vurderer specialisterne således. Og ja, det er givetvis korrekt. Sådanne konsekvenser ligger i anlægsarbejders natur. Selv en mindre cykelsti forandrer landskabet for bestandigt. Musereder bliver ødelagt, frøer fordrevet og regnormene kan ikke længere komme op. Men skulle man af den grund undlade at sikre børns liv og førlighed på skolevejen? Svaret giver vist sig selv. Naturligvis er sammenligningen sat på spidsen og konsekvenserne af et brobyggeri ulig større end følgerne af en cykelsti. Men der kan alligevel drages nogenlunde ens konklusioner. Fordele og ulemper skal afvejes. Vi skal passe på vores miljø – ikke mindst når der er tale om et sårbart område som farvandet mellem Als og Fyn. Vil byggeri og drift have katastrofale konsekvenser for naturen, må planerne opgives. Broen skal heller ikke etableres, hvis det ikke giver overordnet mening økonomisk og samfundsmæssigt. Til gengæld skal der bygges, hvis hensynet til vores fælles bedste taler for det, og der ikke er udsigt til virkelig alvorlige skader på omgivelserne. Vi må ikke ende samme sted, som vores naboer mod syd, hvor naturklager kan forsinke etableringen af vigtig infrastruktur i år eller nogle gange ligefrem årtier.

Annonce