Annonce
Sønderborg

Alle husejere i Sønderborg har fået anden borgers ejendomsskattebillet

Sønderborg Kommune har undskyldt over for borgeren, hvis ejendomsskatteforhold ved en fejl er blevet sendt ud til samtlige husejere i kommunen. Arkivfoto: Claus Thorsted
Der er sket en menneskelig fejl, erkender Sønderborg Kommune, som nu gennemgår proceduren for at sikre, at en medarbejder ikke igen kommer til at vedhæfte personlige oplysninger til uvedkommende.
Annonce

Sønderborg: Under udsendelse af ejendomsskattebilletter for 2020 i Sønderborg Kommune er der sket en menneskelig fejl, som betyder, at alle husejere i Sønderborg Kommune har fået tilsendt et forkert bilag til ejendomsskattebillet i deres e-boks.

Alle grundejere har fået deres korrekte ejendomsskattebillet, men det vedhæftede bilag med vejledning i blandt andet tilmelding til betalingsservice indeholder en anden borgers skattebillet og en ikke opdateret vejledning.

Af det udsendte bilag fremgår borgerens navn og adresse, værdien af hans ejendom samt enkelte oplysninger om et lån til betaling af grundskyld.

Økonomiafdelingen har været i kontakt med borgeren og givet ham en uforbeholden undskyldning, en forklaring på sagen samt en gavekurv.

- Vi er rigtigt kede og berørte af den fejl, der er opstået. Som kommune har vi et stort ansvar for at håndtere borgernes data korrekt og sikkert, men i dette tilfælde er der sket en menneskelig fejl, som vi nu undersøger nærmere, siger Brian Bennetsen, Budget- og regnskabschef, i en pressemeddelelse.

Annonce

Forkert bilag

Fejlen er opstået ved, at en medarbejder har vedhæftet et forkert bilag i stedet for den vejledning, der skulle have været med ud.

Sagen håndteres af Sønderborg Kommunes databeskyttelsesrådgiver, som sikrer dokumentation, anmeldelse til Datatilsynet, og at tilsynets rådgivning og anbefalinger følges. Samtidig vil regnskabsafdelingens procedurer blive gennemgået for at sikre, at fejlen ikke opstår igen.

- Sådan en sag betyder naturligvis, at vi gennemgår vores arbejdsgange grundigt for at forhindre en gentagelse. Derudover tager vi kontakt til Datatilsynet og anmelder hændelsen, fortæller Brian Bennetsen.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Danmark

Se Danmark: På god fod med Odin

Kolding

Bookingerne vælter ind hos Huset i Hejls: - Vi kommer jo nok til at inddrage min datters værelse også

Annonce