x
Annonce
Sønderborg

Anmeldere giver Bon Jovi-koncert hård medfart

Bon Jovi gav tirsdag aften koncert for op imod 25.000 mennesker på Kær Vestermark i Sønderborg. Foto: Timo Battefeld
Det er specielt forsanger Jon Bon Jovis stemme, som får masser af kritik efter koncerten i Sønderborg.

Sønderborg: Anmelderne var så godt som enige om, at det amerikanske storband Bon Jovi var en skuffelse, da det tirsdag aften kiggede forbi Sønderborg. Hårdest var Ekstra Bladets Thomas Treo, der kaldte koncerten pinagtigt og jysk røvtur.

- Bon Jovi var engang et af verdens mest populære bands. Det er de ikke længere. Sangeren spjættede som en mand, der er ved at drukne med støvlerne støbt i cement, da hans orkester gav den største koncert i Sønderborgs historie. Indsatsen var forgæves. Showet blev en dødssejler på en mark ved Alssund, skriver Thomas Treo og kvitterer med to stjerner.

Det er specielt forsanger Jon Bon Jovis stemme, som anmelderne kritiserer.

- Hans vokal savnede overbevisende kraft, og man blev ligefrem forbløffet over, hvor tiltagende falsk han brølede i takt med at koncerten skred frem. I ekstranumrene var den helt gal, kommer det fra Jyllands-Postens Anders Houmøller Thomsen, som også giver koncerten to stjerner.

Hos musikmediet Poplish giver anmelderen Nicolaj Sveiger også Jon Bon Jovis stemme hård ord med på vejen.

- Ved "Bad Medicine" og afslutningsnummeret "Livin’ On A Prayer" var det utrolig tydeligt, at stemmen ved den 57-årige forsanger ikke længere er i top. Flere gange måtte han holde små pauser, hvor resten af bandet tog over, så han kunne trække vejret en ekstra gang. Begge sange var fuldstændig skandaløse, skriver Sveiger og giver vurderingen 20 procent ud af 100.

Annonce

Hans vokal savnede overbevisende kraft, og man blev ligefrem forbløffet over, hvor tiltagende falsk han brølede i takt med at koncerten skred frem.

Anders Houmøller Thomsen, Jyllands-Posten

Mange gik før tid

Koncerten var med 25.000 publikummer den største nogensinde i Sønderborg, men en del af dem valgte at gå før tid, konstaterede JydskeVestkystens egen anmelder.

- Symptomatisk begyndte de første mange mennesker også allerede at smutte fra den over to timer lange koncert inden de obligatorisk ekstranumre, hvor i øvrigt publikum havde mere end svært ved at mønstre gejst til at klappe bandet ind igen, skrev Claus Rantzau Møller og svingede sig op til tre stjerner.

Mest positiv er musikmediet Gaffa, der uddeler fire stjerner men samtidig også kalder koncerten for skuffende.

- Generelt er det de nyere sange, der er arrangeret, så de passer til Jon Bon Jovis nutidige vokalregister, som lyder bedst. Bandet leverer det storslåede, genkendelige lydbillede knivskarpt, med en tight rytmesektion, forvrænget guitar og flerstemmigt kor. Men en forsanger skal kunne levere varen – specielt på bandets største hits, skriver Casper Dons.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Erhverv

Salget er gået i stå i en tredjedel af de lokale virksomheder: Vi er sendt til tælling men ikke knockoutet

Kommentar

Byens butikker skal bruges - også efter coronakrisen

Fredag eftermiddag blev jeg ringet op. Min frisør havde taget fat i sin kalender og var begyndt at kontakte alle de kunder, hun har eller rettere havde en aftale med i sin salon. Min yngste og jeg stod for tur lige før påske, men den tid kan i sagens natur ikke gennemføres, så min udmærkede frisør ville lige høre, om hun måtte ringe mig op på den anden side. På den anden side af coronakrisen. Lad frisøren være bare et eksempel af mange på, hvordan de selvstændigt erhvervsdrivende kæmper for deres forretninger i disse uger. Frisøren får assistance fra Folketingets hjælpepakker, så hun regner med at klare sig, men hjælpepakker gør det ikke alene. For ville kunderne også være hos hende efter coronaen uden et opkald? HERMED TIL BUTIKKERNE i Aabenraas gågade: Mange af dem ligger lukkede hen, enkelte har genåbnet, og flere gør sig samme overvejelse. I denne uge blev vi på redaktionen kontaktet af Gitte Jensen og Solvejg Jensen fra henholdsvis Tinzon House og Ole Chokolade. De ville gerne fortælle, at de var begyndt at samarbejde nærmest under mottoet - køb lidt hos den ene og få noget med fra den anden også. Dette budskab havde de fortalt på Facebook, men som de konstaterede, er de sociale medier ikke alt, og de ville da gerne have lidt hjælp af os gennem både vores trykte og digitale platforme hos Jysk Fynske Medier. Her i kommunen og landsdelen JydskeVestkysten og Aabenraa Ugeavis. DEN SLAGS GØRES under sædvanlige omstændigheder i annoncer, men her har jeg så valgt undtagelsen - ikke for at hjælpe de to forretninger alene. Eller specifikt, men for at lade Gitte og Solvejg og deres butikker være eksemplet på, at krisetider tvinger virksomheder, forretninger og alle andre selvstændige til at lede efter nye veje til indtægterne. Som Gitte Jensen fra Tinzon House formulerer det: - Jeg tænkte, at vi ville være et godt match. For Solvejg og Ole Chokolade er det højsæson i påsken, og hvis nu vi kunne gøre noget i fællesskab, løfte noget sammen, kunne vi måske holde hjulene i gang. For de to butikker og alle andre kan vi håbe, at det lykkes. At de også vil være her på den anden side. For der kommer en dag, hvor normaliteten vender tilbage. Formentlig i små bidder, men også til den tid skal vi huske, at forretningslivet i gaderne kun er der, hvis det bruges. Af os. I DENNE TID har vi opdaget, hvad det vil sige, og hvordan det føles, når gaderne forekommer at være søndagsforladte hele ugen. I flere uger. Der mangler noget. Byens butikker har også brug for dit lokale engagement efter coronaen. Eller som Solvejg Jensen formulerer sit ønske: - Fra kunder hører jeg, at de føler sig skræmte over, at der er så lukket. Sådan kunne det måske blive engang. Vores håb er, at de vil købe lokalt. Og min egen frisør - hun kan bare ringe. PAS PÅ HINANDEN

Annonce