Annonce
forside

Ansager kæmper sig videre til fjerde runde af landspokalen

Ansager: Efter en tæt kamp og én omgang overtid kunne SIF-Ansagers kvinder torsdag aften spille sig videre til 4. runde i landpokalturneringen, med en sejr på 33-29 over SGI-Guldager.

Ansager var bagud ved pausen, og i den ordinære spilletid stod der 27-27. I den forlængede spilletid afgjorde Ansager kampen komfortabelt med en 6-2 sejr. På trods af sejren, synes træneren, at kampen blev spillet for meget på Guldagers præmisser.

- Det var sådan en dag på kontoret, hvor vi ikke lige var der fra starten. Vi laver mange tekniske fejl og lukker Guldager for nemt ind i kampen igen, hver gang vi får en føring, siger holdets træner, Jens Ole Mathiesen.

Jens Ole Mathiesen og holdet kan dog glæde sig over avancement til turneringens fjerde runde, hvor SIF/Ansager kan risikere at møde en af de lavere rangerede ligahold.

Håndbold, Landspokalturneringen kvinder, 4. runde: SGI-Guldager - Sif/Ansager 29-33 (16-13)

Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Naturligvis har bro følger

Før etableringen af den faste forbindelse over Storebælt var den ingen ende på bekymringerne. Fisk, fugle og pattedyr ville blive truet, måtte man dengang forstå. Efter hensynet til samfundets interesser samt følgerne for flora og fauna blev holdt op mod hinanden, blev bro og togtunnel alligevel bygget. Som bekendt gik verden ikke under. Nu foreligger en rapport om de naturmæssige konsekvenser af en bro mellem Als og Fyn. Vurderingen blev udarbejdet i januar, men er først nu offentliggjort. Forklaringen på forsinkelsen er ukendt, men måske har Vejdirektoratet slet og ret skammet sig over konklusionens banalitet. Broen vil medføre uoprettelig påvirkning af natur og dyrelivet både i anlægs- og driftsfasen. Naturen vil blive påført skader, der ikke kan gøres om, vurderer specialisterne således. Og ja, det er givetvis korrekt. Sådanne konsekvenser ligger i anlægsarbejders natur. Selv en mindre cykelsti forandrer landskabet for bestandigt. Musereder bliver ødelagt, frøer fordrevet og regnormene kan ikke længere komme op. Men skulle man af den grund undlade at sikre børns liv og førlighed på skolevejen? Svaret giver vist sig selv. Naturligvis er sammenligningen sat på spidsen og konsekvenserne af et brobyggeri ulig større end følgerne af en cykelsti. Men der kan alligevel drages nogenlunde ens konklusioner. Fordele og ulemper skal afvejes. Vi skal passe på vores miljø – ikke mindst når der er tale om et sårbart område som farvandet mellem Als og Fyn. Vil byggeri og drift have katastrofale konsekvenser for naturen, må planerne opgives. Broen skal heller ikke etableres, hvis det ikke giver overordnet mening økonomisk og samfundsmæssigt. Til gengæld skal der bygges, hvis hensynet til vores fælles bedste taler for det, og der ikke er udsigt til virkelig alvorlige skader på omgivelserne. Vi må ikke ende samme sted, som vores naboer mod syd, hvor naturklager kan forsinke etableringen af vigtig infrastruktur i år eller nogle gange ligefrem årtier.

Team Esbjerg

Dagens gode nyhed: Esbjergs håndbolddronnning laver ny aftale - derfor forlænger Estavana Polman

Annonce