Annoncørbetalt indhold

At gøre noget ved sig selv er ikke længere tabu

Annonce

Denne annonce indeholder sponsoreret indhold

Flere og flere efterspørger kosmetiske behandlinger, og dette gælder både mænd og kvinder. Det er derfor langt mindre tabubelagt at gøre noget ved sig selv – og snakken omkring det er også mindre tabubelagt. At få foretaget en renovering af overetagen kan ske på mange forskellige måder, og kosmetiske klinikker og laser-klinikker tilbyder derfor danskerne et væld af varierende behandlinger.

Blandt de mange behandlinger findes bl.a. laserbehandling, filler-behandling, Botox, permanent hårfjerning, tatoveringsfjernelse og mange, mange flere. Det anses ikke at være forbudt på samme måde som førhen at få udglattet rynkerne, fjernet hårene, gjort læberne større osv. Tabuet er efterhånden ved at være nedbrudt. Det betyder, at flere og flere danskere kan besøge en kosmetisk klinik eller laserklinik, uden de behøver at skamme sig over det.

Annonce

Kosmetiske korrektioner er mest populære i større byer

Tages der et kig på, hvorhenne de kosmetiske korrektioner bliver foretaget mest, er det uden tvivl i de større byer. Kosmetiske klinikker i København, Århus og Hørsholm er nemlig blandt de byer, der gør sig mest i kosmetisk laser- og injektionsbehandlinger. F.eks. er her Cosmo Laser en kosmetisk laser-klinik, som er virkelig populær.

Omvendt er nordjyder de personer i Danmark, som får foretaget færrest kosmetiske korrektioner og plastikoperationer. Dog er der fortsat tale om en stigende interesse i landet inden for kosmetisk kirurgi – og Region Nordjylland efterspørger derfor også flere og flere kosmetiske behandlinger. Dog er efterspørgslen ikke lige så høj som andre steder i landet.

En af grundene til, at nordjyderne er mere tilbageholdende over for trenden, er, at gennemsnitsalderen her er højere. De større byer rundt om i landet har en lavere gennemsnitsalder, og derfor er interessen for kosmetiske klinikker og laser-klinikker også større. Alder og forhold til kosmetiske behandlinger hænger nemlig i høj grad sammen, hvor især kvinder under 40 år er mest tilhængere af behandlingerne.

Annonce

Fokus på et mere naturligt look

Hvor kosmetiske korrektioner førhen havde som hovedformål at kreere det allerflotteste modellook, har tendensen ændret sig markant. I dag handler det i langt højere grad om at skabe et naturligt look. De kosmetiske korrektioners formål er altså mere at få mænd og kvinder til at ligne sig selv i længst tid muligt – og gerne sådan, som de så ud for et par år tilbage.

Netop dette kan også være medvirkende til, at kosmetiske behandlinger ikke længere er tabuiseret. Det er ikke kun Hollywood-stjerner, der tyr til behandlingerne for at opnå et perfekt udseende, men også den helt almindelige dansker. Mange vil endda opleve, at personer i deres omgangskreds har fået foretaget en kosmetisk operation – uden det overhovedet kan ses som værende et kosmetisk indgreb.

Men hvilke kosmetiske behandlinger er de mest populære hos landets kosmetiske klinikker, laser-klinikker og hospitaler? I 2017 var det ikke-kirurgiske fedt-operationer, fillers og hårtransplantation, der toppede listen. Hertil fulgte Botox, ansigtslaser, ar-behandlinger, acne-behandlinger, hårfjerning og kemisk peeling. Listen indeholder altså behandlinger af enhver art, og danskerne har virkelig mulighed for at korrigere deres udseende efter behov.

Se her listen over de mest populære kosmetiske operationer i 2019.

Denne annonce indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.