Vejen: Gazellevirksomheden Naturli', der har hovedkontor i Vejen, har travlt. 36 nye plantebaserede fødevarer skal være klar til butikkerne frem til august.
- Vi har 365.000 følgere på de sociale medier, og det var helt naturligt at spørge dem til råds, da vi gerne ville have et smagspanel. siger, Henrik Lund, CEO hos Naturli’.
Over 2500 meldte sig, da Naturli’ skulle sammensætte smagspanelet. Der sker løbende en udskiftning af deltagerne, så mange forbrugere får muligheden for at være med.
Blandt de 36 nye produkter vil der både være plantebaserede alternativer til grillretter, grønne mejeriprodukter, pålæg, fødevarer på frost og is.
Smagspanelet skal smage på nye produkter i udviklingsfasen, så smag, konsistens eller andet kan nå at blive justeret, hvis smagspanelet anbefaler det.
Det kan også være helt nye typer af produkter, som er lavet på baggrund af nye afgrøder som for eksempel græs eller danske bælgfrugter. Blindtests af Naturli’s produkter op mod konkurrenter bliver også en del af opgaven.