Annonce
Erhverv

B&O taber over 100 millioner på mindre luksusefterspørgsel

Den administrerende direktør på B&O, Henrik Clausen, må konstatere, at overskuddet vokser og omsætningen falder. Arkivfoto: Morten Stricker
Elektronikproducenten B&O vil rette op på et faldende salg ved blandt andet at lancere en række nye produkter.
Annonce

Struer. B&O fortsætter med at have svært ved at løfte salget af fjernsyn og højttalere i den højere prisklasse.

Struer-virksomhedens regnskab for første kvartal, der strækker sig over 1. juni til 31. august, viser en omsætning på 419 millioner kroner.

Dette er omkring 30 procent lavere end i første kvartal året før.

I regnskabet fremgår det, at det er et lavere salg i tre ud af fire af de geografiske markeder, som ligger til grund for den faldende omsætning.

Tendensen med lavere omsætning er ikke helt ny for B&O, som igennem noget tid har kæmpet med at få solgt sine produkter, der har mødt stor konkurrence fra blandt andet billigere alternativer.

- Den primære årsag til omsætningsfaldet er, at B&O ikke sælger tilstrækkelige produkter i sit premium-segment, siger Per Hansen, der er investeringsøkonom hos børsmægleren Nordnet.

Sammen med den lavere omsætning har B&O for første kvartal offentliggjort et underskud på 106 millioner kroner efter skat.

Året før var underskuddet blot fire millioner kroner.

- Resultatet var primært påvirket af oprydningen i salgskanalerne, hvor vi har haft fokus på at nedbringe lagrene hos vores partnere og udvikle vores butiksnetværk, så det i højere grad kan afspejle vores position som et luksusbrand, siger Henrik Clausen, der er B&O's administrerende direktør, i en pressemeddelelse.

For at rette op på salget planlægger elektronikvirksomheden en række nye produktlanceringer og udrulningen af over 100 butikskoncepter i andet kvartal.

/ritzau/

Link til B&O''s regnskab
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Debat

Lad os nu få den cykelbro

Annonce