Annonce
Billund

VM-trofæ til Billund Lufthavn: Den bedste i verden til ruteudvikling og markedsføring

Marketingschef Jesper Klausholm og administrerende direktør Jan Hessellund modtog mandag prisen som verdens bedste lufthavn under fire millioner passagerer. PR-foto: Billund Lufthavn
Når det kommer til ruteudvikling og markedsføring findes der ikke noget sted i verden en lufthavn på Billunds størrelse, som er bedre end netop Billund Lufthavn. Derfor blev den lokale lufthavn mandag kåret som verdensmester.

Billund: Den lokale lufthavn i Billund er den bedste i sin størrelse i hele verden, når det handler om ruteudvikling og markedsføring. Det blev slået fast mandag, da Billund Lufthavn ved en ceremoni i Adelaide i Australien fik hæderen som verdens bedste lufthavn i den kategori, som hedder højst fire millioner passagerer om året.

- Det er en kæmpe anerkendelse at vinde VM-trofæet. Det er jo et fysisk bevis på, at vi er blandt de stærke i lufthavnsbranchen. Så jeg kan kun takke vores gode medarbejdere for at løfte hver af deres opgaver til næste niveau. Og så er vi selvfølgelig også taknemmelige for vores partnerskaber – uden flyselskaber er der ingen lufthavn, siger lufthavnsdirektør Jan Hessellund i en pressemeddelelse.

Han var sammen med marketingschef Jesper Klausholm taget en tur om på den anden side af kloden for at modtage den flotte hæder.

Annonce

Strategien er klar

Billund Lufthavn er tidligere blevet kåret som Europas bedste lufthavn i samme kategori, men nu kan den altså glæde sig over, at der ikke noget sted i verden er en bedre lufthavn i samme størrelse.

Billund Lufthavn har gennem de seneste ni år oplevet en uafbrudt vækst, og det er blandt årsagerne til, at lufthaven er en væsentlig infrastruktur for erhvervslivet og turismen i ikke blot Billund, men i hele det vestlige Danmark.

- Vi har lagt en klar strategi for, hvordan Billund Lufthavn skal udvikle sig og fortsætte væksten, og med to titler som europamester og nu som verdensmester i vores kategori kan vi konkludere, at vi er en forudsætning for vækst i Danmark. Vi er et stykke vigtigt infrastruktur for erhvervslivet, og vi åbner op for store, internationale rejseoplevelser. Det vil vi blive ved med, siger Jan Hessellund i pressemeddelelsen.

Billund Lufthavn satte i 2018 igen rekord for antallet af passagerer. I løbet af året rejste ikke færre end 3,5 millioner mennesker enten ud eller hjem via Billund Lufthavn. Heraf trak rutetrafikken 2,5 millioner passagerer.

Annonce
Forsiden netop nu
Kommentar For abonnenter

Kommentar: Gammelt menighedsråd misbrugte omverdenens tillid

Da det tidligere menighedsråd i Holbøl Sogn valgte at træde tilbage i samlet flok i august 2018, skete det nærmest i total tavshed. Ingen i menighedsrådet ville sige noget som helst til ret mange - ud over at de havde krævet den tidligere præst i sognet Kristian Ditlev Jensen fyret. Det lykkedes ikke, hvorefter de besluttede, at så kunne det også være lige meget. Farvel, men ingen tak og altså helt uden nogen form for forklaring. Det har jeg kritiseret i tidligere kommentarer, og kritikken har på ingen måde siden vist sig uberettiget. Tværtimod. SOM VI PÅ JV.DK og i JydskeVestkysten i dag søndag kan dokumentere, har det tidligere menighedsråd ageret, hvad man måske lidt groft kan betegne som små konger i landsbyen. Den tidligere formand Per Ihle har tilsyneladende haft en pæn økonomisk gevinst ud af formandstjansen. Ihle er malermester, og hvilket firma skulle klare maleropgaverne for menighedsrådet? Ja, det kom Ihles eget så til at gøre. Venner ordnede og klarede tingene med vennerne, og om alt gik redeligt og ordentligt til, spillede tilsyneladende ikke den store rolle for det tidligere menighedsråd i Holbøl. IHLE LAVEDE SÅLEDES malerarbejde for 360.000 kroner for sognet i en periode over seks år fra 2012. Uden at der blev indhentet tilbud, som man skal ifølge provstiets retningslinjer, når der er tale om beløb på mere end 50.000 kroner, og uden at menighedsrådet tilsyneladende bekymrede sig om, hvorvidt Ihle kunne være inhabil, når beslutningerne om køb af malerarbejde skulle træffes. I hvert fald fremgår det ikke nogen steder, om Ihle trådte ud af mødelokalet, når menighedsrådet skulle beslutte, hvilket malerfirma man skulle vælge. Meget mere Korsbæk kan det næsten ikke blive. OM DER ER NOGEN som helst sammenhæng mellem det tidligere menighedsråds ønske om at komme af med den forhenværende sognepræst og så menighedsrådets manglende overholdelse af udbudsreglerne, ved vi ikke. Måske er det også lidt ufint i kanten at bringe de to i udgangspunktet vidt forskellige sager ind i en sammenhæng, men spørgsmålene ligger lige for: Hvorfor ønskede det forhenværende menighedsråd med malermester Ihle i spidsen at få daværende sognepræst Kristian Ditlev Jensen fyret? Og hvorfor ville ingen i det gamle menighedsråds svare på spørgsmålet? Havde Kristian Ditlev Jensen påtalt og kritiseret menighedsrådets måde at gøre tingene på? Som skrevet: Vi ved det ikke. SELVFØLGELIG VALGTE både biskop Marianne Christiansen og provst Kirsten Sønderby at afvise kravet. Sidstnævnte erkender i dag, at hun skulle have været opmærksom på, hvordan det tidligere menighedsråd agerede. Sandt nok. Det burde hun. Nok. Men kan man fortænke Kirsten Sønderby i, at det ikke skete? Måske. Blot ikke ud fra en rent menneskelig betragtning. For hun stolede på sit menighedsråd. Hun havde tillid til det, tillid til, at rådet fulgte reglerne og i øvrigt opførte sig, som man skulle. Desværre handlede det ikke med ordentlighed. AT VÆRE FORMAND for et menighedsråd eller bare at sidde i et er et tillidshverv. De blev valgt af andre, fordi disse andre stolede på dem. De tidligere menighedsrådsmedlemmer levede igennem flere år ikke op til den tillid, og af den grund er deres svigt større, end at Per Ihle scorede nogle opgaver, han og firmaet måske ikke skulle have haft. Det er reelt det mest ærgerlige og triste i denne sag. GOD SØNDAG

Annonce