Annoncørbetalt indhold

Brug en branchefokuseret marketingsstrategi, og få succes med din forretning

Annonce

I dag er marketing mange ting. Siden internettets tilblivelse er der opstået mange forskellige muligheder inden for markedsføring og strategier. Det betyder også, at hver branche kan have sine fordele ved at anvende en specifik marketingstrategi, der kan ende med god profit og en succesfuld forretning.

Men med mange muligheder er det samtidig blevet vanskeligt at navigere rundt i, hvad der fungerer bedste for de forskellige brancher. Helt grundlæggende vil markedsføring være baseret på den enkelte forretning, og hvad man foretrækker at arbejde ud fra. Dog er der nogle brancher, der kan drage fordel af bestemte strategier på den lange bane.

Annonce

Restaurationsbranchen: Synligheden er vigtig

Selvom sociale medier og reklamer på internettet er i høj kurs, er der stadigvæk nogle brancher, hvor det betaler sig at gøre sig synlige i gadebilledet. Her taler vi om den klassiske opslagstavle uden for en restaurant, det store skilt på gaden og meget andet. Fællesnævneren for disse er nemlig, at du skaber blikfang med fysiske reklamer.

En indendørs opslagstavle kan også være en god løsning, hvis du må markedsføre dig selv andre steder i byen. Det kan være ved at bruge den til små plakater eller betale for en plads i det lokale storcenter. Med en udendørsopslagstavle har du stor frihed til at placere den uden for restauranten og præsentere både menu, events og meget andet.

Annonce

Influencer marketing

Vi kommer ikke udenom de sociale medier. I dag er de rødglødende, når det kommer til sponsoreret indhold og forskellige reklamer. Det er der også en særlig grund til, for det er både billigt og yderst effektivt at brande sig selv gennem de såkaldte influencere. Her er der tale om personer eller grupper, der har en stor følgerskare på eksempelvis Instagram. Det betyder, at deres indhold bliver eksponeret for mange tusinde personer inden for en specifik målgruppe eller geografisk placering.

Når det kommer til influencer marketing, er det yderst effektivt for modeindustrien og for restauranter i de større byer. Det er med til at skabe synlighed at bruge influencere som modeller – der i forvejen fungerer som forbilleder for mange unge. Influencer marketing er særligt effektivt, hvis du gerne vil ramme den yngre målgruppe i alderen 15-35 år.

Annonce

Reklamer på internettet

Vi har i mange år set de mange reklamebannere, der dukker op i vores browser, når vi surfer rundt på internettet. Og de er kommet for at blive, for det viser sig at være en effektiv markedsføringsstrategi, der særligt har succes inden for webshops. De små og store reklamebannere er baseret på en brugers søgehistorik og færden på nettet. Det bliver samlet i en algoritme, der efterfølgende tilpasser reklamens indhold til den specifikke bruger.

Som webshop kan det være en stor fordel at benytte disse reklamer til kampagner og udsalg. Det får brugeren til at føle sig fristet af at kunne spare endnu mere, og de kan samtidig ikke vælge reklamerne fra på langt de fleste sider. Det betyder, at de med garanti vil blive eksponeret for noget indhold fra din virksomhed, der er relevant for dem.

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.