Annonce
Haderslev

Butikschef i ABC Gram: -Timingen er guld for os

Butikschef Brian Hansen i den nye vinafdeling, som er endnu en opgradering af butikken. Foto: Mette Henriksen
Lavprissupermarkedet på Fabriksvej afslutter et begivenhedsrigt halvår med installering af LED belysning, ny vinafdeling og ny skiltning af varegrupperne.

Gram: Butikschef i ABC Gram, Brian Hansen, er ikke meget for at indrømme det, men lukningen af SuperBrugsen i september har ikke ligefrem gjort det sværere at være dagligvarebutik i slotsbyen. I hvert fald ikke her og nu.

- Timingen er guld for os. At SuperBrugsen lukker i september, mens REMA 1000 først kommer til byen i 2020, betyder, at vi har mulighed for at gøre de nye kunder til vores kunder, siger Brian Hansen, som netop har opgraderet butikken med LED belysning, ny vinafdeling og ny synlig skiltning af varegrupperne.

- Vi synes selv, at vi har en flot butik. Det er også det, vi hører, når vi får nye kunder indenfor døren. De forbinder ordet lavprissupermarked med noget helt andet, end det vi står for, og bliver positivt overrasket, fortæller Brian Hansen, der ligesom hans ansatte ser tilbage på nogle travle måneder. Faktisk så travlt, at den årlige julefrokost er blevet flyttet til januar.

- Vi har simpelthen for travlt året ud. Til gengæld venter der personalet lidt ekstra forkælelse, når vi kommer dertil. Det har de fortjent, siger Brian Hansen, der i takt med den øgede kundetilgang har sat flere af sine ungarbejdere op i tid.

- Det er vigtigt, at vi kan følge med og fortsat kan yde den vanlige gode service i takt med at vi får flere kunder ind. Derfor har vi lavet en midlertidig opgradering på personalesiden. Om nogle måneder ser verden måske helt anderledes ud igen for os.

Annonce
- At SuperBrugsen lukker i september, mens REMA 1000 først kommer til byen i 2020, betyder, at vi har mulighed for at gøre de nye kunder til vores kunder. Brian Hansen. Butikschef ABC Lavpris

LED og ny skiltning

Allerede for tre år siden blev ABC Gram opdateret lager-, butiks- og parkeringsmæssigt. Nu har selve butikken igen fået en make-over.

- Vi har fået ny skiltning i hele butikken, så man tydeligt kan se, hvor de forskellige varegrupper befinder sig. Og så har vi lavet en helt ny vinafdeling og udvidet sortimentet, som går fint i spænd med, at vi er begyndt at sælge meget mere vin, end hidtil. Nye kunder, nye tider, slutter han.

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Esbjerg

Fødevarekontrol: For gammel frugt koster Brugsen i Bramming bøde på 30.000 kroner

Leder For abonnenter

JV mener: Udskriv en dosis sund fornuft i en fart

Udeblivelser er et regulært problem i sundsvæsenet. Fordi det er spild af de trængte velfærdsressourcer, når både højt specialiseret personale og dyrt udstyr må vente forgæves på en patient, der ikke dukker op på det afsatte tidspunkt. Derfor er det helt og aldeles håbløst, at et ufleksibelt system tidligere på året betød, at en succes på Kolding Sygehus måtte lægges i graven. Succesen var et forsøg, der gav patienter med en henvisning mulighed for selv at booke en tid til skanning fremfor blot at få stukket systemets tid ud. Forsøget fik antallet af udeblivelser til at falde fra i gennemsnit 14 om ugen til fire. Det viste sig nemlig, at fleksibiliteten betalte sig. At det for patienterne gjorde en forskel. Helt banalt i form af muligheden for at kunne booke en tid, som passede ind med øvrige gøremål. Og sikkert også i form af øget ansvarlighed. En tid, man selv har booket, er svær at udeblive fra. Et sådant forsøg skulle selvfølgelig ikke bare fortsætte, men bredes ud. Ikke bare til andre afdelinger på Kolding Sygehus, men på alle sygehuse. Skulle man tro. Men sundhedsloven er firkantet, og den foreskriver, at patienter skal have en konkret tid i hånden tre dage efter henvisningen. Altså levner loven ikke plads til patientens egen booking. Derfor døde forsøget. Trods et resultat, der uomtvisteligt var positivt for både patienter og sundhedsvæsen. Region Syddanmark skubber på for at få lov til at genoptage forsøget. Ros for det. Forsøget er i sin essens et eksempel på et sundhedsvæsen, der er til for borgerne og ikke det omvendte. Det bør derfor være en formsag for Sundheds- og Ældreministeriet at finde en gangbar vej gennem egne regler og bureaukrati, så patienterne igen kan tages med i planlægningen. Sundhedsloven sikrer vigtige patientrettigheder. Det er godt, og historien viser, at det er nødvendigt. Men det er et sygt sundhedsvæsen, der kvæler gode tiltag i et stift bureaukrati. Må sundhedsministeren reagere hurtigt: Der er brug for en dosis sund fornuft i en fart.

Annonce