Annonce
Middelfart

Butikskampagne sluttede med en overraskelse: Rock Under Broen smed en ekstra præmie i puljen

Rock Under Broen har støttet avisens kampagne for handelslivet ved at smide to billetter i præmiepuljen. Foto: Mette Mørk
Fyens Stiftstidende rundede onsdag kampagnen "Sæt pris på din by" af med at trække en ekstra vinder - af to billetter til Rock Under Broen.

Middelfart/Millinge/Fyn: Fyens Stiftstidende satte onsdag det sidste punktum i avisens kampagne for det fynske handelsliv, "Sæt pris på din by".

Finalen bød på en overraskelse, da vi fik mulighed for at sætte en ekstrapræmie i spil til de tusinder af fynboer, der gennem de sidste tre uger har bakket op om avisens initiativ og butikkerne i deres nærområder.

Ekstrapræmien var to billetter til Rock Under Broen - den eneste store, fynske musikfestival, der ser ud til at blive afholdt i år trods coronakrisen. Festen er blevet flyttet til den 12. september, hvor den løber af stablen med fuldt program.

- Mere end nogensinde er der behov for, at vi alle bakker op om det lokale forretningsliv. Derfor vil vi gerne støtte avisens kampagne for, at flest muligt sætter pris på deres by, siger Bent Frandsen, formand for Rock Under Broen.

Vinderen af de to billetter blev Tina Helding Nielsen, som bor i Millinge lidt uden for Faaborg. Hun glæder sig over gevinsten, selvom hun aldrig før har været til Rock Under Broen.

- Jeg har før været til festivaler, men aldrig den vej rundt, siger hun.

Annonce

Sæt pris på din by

Fyens Stiftstidende har alle hverdage siden 17. marts udloddet præmier til borgere, der har lagt penge hos en forretning og på den måde støttet butikslivet under coronakrisen.

Deltagerne har været med i lodtrækningen ved at fortælle om deres seneste køb i en kommentar under artikler om kampagnen på Fyens.dk eller på Facebook.

Avisen har opfordret til, at man har handlet lokalt og eventuelt online for at undgå coronasmitte, og at man har fulgt myndighedernes råd om hygiejne og ansvarlig opførsel.

Vi fandt kampagnens sidste vindere onsdag blandt de fynboer, der deltog tirsdag.

"Vi beder dig ikke om at gå amok i forbrug. Vi opfordrer til, at du handler lokalt og så normalt, som det er muligt i en unormal tid. Og vi gør det, fordi vi vil det bedste for vores lokalsamfund og for fynboerne, hvad enten man bor i Odense, Bogense, Middelfart eller Faaborg."

- Poul Kjærgaard, Chefredaktør Fyens Stiftstidende

Godt med danske bands

Derfor har Tina Helding Nielsen også til gode at sætte sig ind i programmet. Hun mindes dog, at det plejer at falde i hendes smag, især fordi det er præget af dansk musik.

- Vi har rigtig mange gode, danske bands, så det er helt perfekt, siger hun.

Hun deltog i avisens kampagne med et køb hos Korsvejens Blomster ved Faaborg, som sælger blomster fra en vejbod.

- En buket tulipaner, hvem kan ikke bruge det? De er fantastiske, de blomster, og de holder godt. Man får noget selv, samtidig med at man støtter noget godt, siger Tina Helding Nielsen, der også roser avisens tiltag for den lokale handel.

- Det er så godt at gøre opmærksom på det. Det er meget, meget vigtigt. Det er et fantastisk budskab, og det er så godt gået, siger hun.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Tønder

Stærk utilfredshed i Tønder og stor glæde på Rømø: Grænseåbning får meget blandet modtagelse

Sydjylland

Camping-indehaver skuffet over Mette Frederiksens delvise grænseåbning: Vi har brug for weekend-turister

Annonce