Annoncørbetalt indhold

Byggeri problemer: Mangel på ladestandere til elbiler kan blive et problem

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

I den seneste tid har der været en del undersøgelser, der peger på, og artikler der fortæller om, et stigende på problem i Danmark.

Flere og flere danskere vælger nemlig energirigtige elbiler, når der skal købes ny bil, dog er der udfordringer omkring antallet af offentligt tilgængelige ladestandere.

Annonce

At der mangler ladere til elbiler, er blandt andet noget man mærker hos Roskilde Fjordens El.


Specialister i ladestandere

Hos Roskilde Fjordens El tror man på en bæredygtig fremtid, og derfor har man blandt andet specialiseret sig indenfor kompetent og hurtig opsætning af ladestationer.

Det gør sig både gældende for ladere til virksomheder, det offentlige eller private, så skal du have et tilbud på din egen lader til elbil, så kontakt dem for et tilbud.

Der har den seneste tid været en stadig stigende interesse blandt private elbilejere, om at få en privat ladestander.


En grund til ikke at købe elbil

Ifølge en undersøgelse fra FDM er netop manglen på ladestandere til elbiler en af årsagerne til, at folk tøver med at købe en elbil.

I undersøgelsen svarer helt op til 55%, at de vil være bekymrede for, om der er mulighed for at lade bilen op lige så ofte, som der er behov for det.

Hele 29% bruger argumentet som overvejende grund til at vælge elbilen fra.

Hvis målet er, at få flere danskere ud at køre elbil, så er der altså kraftigt behov for flere ladestandere.


Ikke alle kan parkere på egen grund

Ideen om at få en privat ladestander til elbilen er dog ikke forbeholdt for alle.

Det er nemlig kun ca. 68% af danskerne, der bor med mulighed for at parkere på egen grund. Den resterende del af befolkningen bor f.eks. i lejebolig eller uden parkeringsmuligheder i nærheden af hjemmet.

Derfor kan private ladestandere kun være med til at løse en del af problemet.


Uenighed om hvor ansvaret ligger

For personer der bor i lejebolig, kan muligheden for at få opsat ladestandere til elbilerne have lange udsiger.

Pt. er der nemlig flere steder uenigheder om, hvem der har ansvaret. Kommunerne henviser til ejendomsselskaberne, men ejendomsselskaberne mener ofte, at opsætning af ladestandere er for dyrt i forhold til antallet af brugere.


Ingen kommerciel interesse

Så længe der ikke bliver solgt flere elbiler i Danmark, end der gør på nuværende tidspunkt, så er der heller ingen kommerciel interesse fra private aktørers side, om at opsætte ladestandere.

På den måde kan problemet ende i en ond cirkel, da mangel på ladestandere udskyder bilejernes planer om at investere i elbiler, og dermed kommer der ikke flere elbiler på gaden, hvilket ikke får den kommercielle interesse til at stige.


Elbilejere må dele

Som det ser ud lige nu, så må elbilejere altså finde sig i at deles om de alt for få ladestandere, der er tilgængeligt i det offentlige rum.

Derfor opfordres elbilejere til at tage hensyn til hinanden, og ikke blokere standere længere end højst nødvendigt, og kun parkere ved en stander såfremt der faktisk skal lades.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.