Annonce
Haderslev

Byrådsmedlem vil have nedsat fart på skolevej

Der må køres 60 km/t her foran den nye Erlev Skole. Det mener Jens Christian Gjesing (S) er alt for meget. Foto: Larz Grabau
Erlev Skole er længe ventet, men den tidligere borgmester mener ikke, at skolevejen er sikker endnu.
Annonce

HADERSLEV: Tidligere borgmester og stadig byrådsmedlem Jens Christian Gjesing (S) er en af de lokale beboere nær den nye Erlev Skole, som har svaret på et brev fra kommunen om skolevejen.


Jeg går da ud fra, at vi som byråd eller kommune har lov til at bestemme, at der kun skal være 40 km/t hen forbi en vej, der har udkørsel fra en skole med små elever.

Jens Christian Gjesing


Han er stadig ikke tilfreds med løsningerne. Specielt skiltningen med at der må køres 60 km/t.

– Det er helt og aldeles uforståeligt, at hastigheden er sat til 60 km/t på dette farlige krydsningssted. Der burde efter min mening være max 40 km/t fra rundkørslen og helt hen til det sted, hvor Hørregårdsvej er afspærret lige før kapellet, skrev han til kommunen.

I byrådet var han oprindeligt imod lokalplanen, netop på grund af den planlagte skolevej.

– Det endte faktisk med, at jeg var den eneste af de 31 byrådsmedlemmer, der stemte imod den endelig lokalplan, for jeg synes ikke, at trafikken blev godt nok afviklet.

Annonce

Til grin

Der er flere af de løsninger, der er valgt, som han stadig ikke kan forstå. Blandt andet højresvingstavlen, som mandag blev flyttet tættere på skolen.

– Det er jo absurd at sætte et vejskilt op, og så tro, at Gammel Hørregårdsvej giver sig til at dreje, eller at man har den oplevelse; man ser ud ad en lang lige vej. Det er næsten til grin.

Men han er godt tilfreds med selve skolebyggeriet.

– Jeg er jo glad for den skole; det er en fantastisk skole. Men jeg synes simpelthen ikke, vi passer godt nok på børnene. Men gå ned på 40 km/t, så vil jeg sådan set være tilfreds.

Ind til videre følger han udviklingen. Han har ikke nogen planer om at gå videre med det politisk - endnu.

– I den her sammenhæng, er jeg primært privatperson. Men hvis der ikke sker noget i forbindelse med den offentlighed, der nu kommer, så vil jeg gå videre med det politisk. For jeg går da ud fra, at vi som byråd eller kommune har lov til at bestemme, at der kun skal være 40 km/t hen forbi en vej, der har udkørsel fra en skole med små elever, to krydsninger af dobbeltrettede cykelstier, tre ejendomme og en boligvej; på bare 200 meter, siger han.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Esbjerg

Efter fund af britisk mutation: Hel landsby forbereder sig på test

Kolding

Budgetaftale sikrer 46,4 millioner kroner til kæmpe vejanlæg ved Tankedalsvej

Annonce