Annonce
Erhverv

Carlsberg henter ny ølboss i egne rækker: Har taget hele turen op

Peter Haahr Nielsen, Varde, er ny administrerende direktør for Carlsberg Danmark. Han hentes fra egne rækker og begyndte i bryggerikoncernen som marketingskoordinator i 2004. Foto: Carlsberg
Peter Haahr Nielsen fra Varde forfremmes fra salgsdirektør til administrerende direktør i Carlsberg Danmark, som brygger og tapper sine produkter i Fredericia.

Fredericia: Carlsberg Danmark, der brygger sine øl på sit bryggeri i Fredericia, får ny administrerende direktør.

Han hentes fra egne rækker og har allerede i en årrække haft sin gang på den store arbejdsplads på Vestre Ringvej.

1. januar overtager salgsdirektør, Peter Haahr Nielsen, posten fra Søren Brinck, som tiltræder en nyoprettet stilling som spydspids for Carlsbergs vækst i Asien.

Annonce

Det er altid en fornøjelse at rekruttere dygtige folk fra egne rækker, og vi har med Peter fundet en stærk dansk kandidat med solide resultater bag sig.

Øverste vicepræsident for Carlsberg i Vesteuropa, Jacek Pastuszka, i en pressemeddelelse

Kender hele butikken

Det oplyser Carlsberg i en pressemeddelelse:

- Peter Haahr har hele sin karriere arbejdet i Carlsberg.

Den begyndte i 2004 som marketingskoordinator. Siden fik han ansvaret for specialøl. Ikke mindst Carlsbergs Jacobsen- og Semper Ardens-serier, og senere ledede Peter Haahr Nielsen i forskellige positioner Carlsbergs samlede salg til supermarkeder, kiosker og andre dele af detailhandelen i Danmark. Det oplyser informationschef Kasper Elbjørn til Fredericia Dagblad.

Sidder i øverste ledelse

- Fra 2016 har Peter Haahr Nielsen siddet i ledergruppen i Carlsberg Danmark som off trade direktør med ansvar for salg af Carlsbergs produkter til supermarkeder med videre, fortsætter pressemeddelelsen.

Off trade er netop salget til detailhandelen. On trade derimod er Carlsbergs salg til restauranter, barer, caféer, diskoteker og så videre.

Den øverste vicepræsident for Carlsberg i Vesteuropa, Jacek Pastuszka, udtaler:

- Det er altid en fornøjelse at rekruttere dygtige folk fra egne rækker, og vi har med Peter fundet en stærk dansk kandidat med solide resultater bag sig.

Bor i Varde

Selv forklarer Peter Haahr Nielsen blandt andet, at "det er en fantastisk opgave, som jeg nu får lov til at prøve kræfter med. Det er klart, at det er med en vis ydmyghed, jeg går til opgaven, da Carlsberg betyder meget for mange, og hjemmemarkedet er vigtigt":

"Men jeg kender forretningen ganske godt, og de sidste år har jeg haft mulighed for sammen med den øvrige ledelse og meget dygtige kollegaer at sætte mit præg på forretningen".

Han er født og opvokset i Nr. Nebel, uddannet fra Syddansk Universitet og Copenhagen Business School. Peter Haahr Nielsen bor i Varde med sin hustru og to børn.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder

JV mener: Der bliver brug for hjælpepakker sommeren over

Meget tyder på, at vi nu er vidne til det største og mest voldsomme tilbageslag, der nogensinde er registreret i USA. Det skrev Dansk Erhvervs cheføkonom, Tore Stramer, i en økonomisk kommentar, organisationen med hovedsæde i den gamle Børsen-bygning i København sendte ud torsdag eftermiddag. Lige ovre på den anden side af gaden ligger Finansministeriet, hvor det torsdag formiddag på et pressemøde blev slået fast, at andet kvartal i år ser ud til at blive det sorteste kapitel i dansk økonomis historie. Til sammen tegner det et dystert billede, der gør det nødvendigt, at vi i et helt usædvanlig grad står sammen om at redde, hvad reddes kan i dansk erhvervsliv. De meget omfattende hjælpepakker rækker formentlig ikke. Derfor er det fornuftigt, at den socialdemokratiske regering torsdag indledte politiske forhandlinger om et såkaldt serviceeftersyn af hjælpepakkerne. Finansminister Nicolai Wammen sagde efter pressemødet, at han kunne forestille sig en forlængelse af hjælpepakkerne til 9. juli. Men det er ikke usandsynligt, at det ikke engang er lang tid nok, hvis ikke for mange ellers sunde virksomheder dør af pengemangel. Det er desværre realistisk, at hjælpepakkerne helt eller delvist skal vare sommeren over for at få den ønskede effekt. Blandt de mange årsager er den hurtigt voksende krise i USA og den meget langsomme genåbning af Danmark. USA er vores største eksportmarked, som op imod 900.000 danske job er direkte eller indirekte afhængige af, så den amerikanske nedtur kan ramme danske virksomheder meget hårdt. Dertil kommer, at regeringen valgte den dyreste løsning, da første fase af genåbningen blev meddelt i mandags. Eksperter præsenterede regeringen for tre mulige modeller for en genåbning. Den valgte model vil ifølge tænketanken Kraka koste et månedligt tab på 14 milliarder kroner, mens mellemløsningen ville have været fem milliarder kroner billigere uden, at den nødvendigvis havde kostet flere menneskeliv.

Annonce