Annoncørbetalt indhold

Crossover tasker i læder der gør en forskel

Kender du historien bag dit nyeste køb? Et stadig voksende antal er bevidste om, hvor deres nyindkøbte produkter kommer fra. Flere ønsker at vide, hvor inspirationen kommer fra, hvor de er syet, og ikke mindst hvem der står bag det pågældende firma. Det er dog ikke altid lige nemt at finde disse informationer.

Den unge iværksætter bag MicMic vil ikke kun sælge smukke læder accessories - gennem MicMic ønsker hun at skabe en forretning der både bidrager med lækre læder produkter og samtidig bidrager positivt i de lokalområder produkterne bliver syet i. MicMic designer alt fra crossover taske læder til skuldertasker og punge.

Michala, drivkraften og designeren bag MicMic, vil bidrage til at skabe flere gennemsigtige forretninger og fair vilkår for flere. Hun er selv opvokset i Cambodja, og har på tætteste hånd set konsekvenserne af at leve i et land med ulige eller ingen muligheder. Derfor bliver alle crossover tasker hos MicMic syet hos nøje udvalgte og ansvarlige samarbejdspartnere, og MicMic støtter så vidt muligt også miljø- og sociale projekter i lokalområderne.

MicMic tager ansvar

MicMics crossover tasker i læder bliver syet på faciliteter i Etiopien og Indien. Etiopien er et utraditionelt land at drive forretning i, men ikke desto mindre besidder de læder, der konkurrerer med højeste kvalitet på verdensplan, fortæller Michala. Landet er højst uorganiseret, logistik er tidskrævende, læderindustrien er ustabil og der er generelt mangel på uddannet personer – alt dette gør, at konkurrencedygtigheden ofte bliver tabt til de øvrige store og mere veletablerede lande, der også producerer crossover tasker og andre læderprodukter. Det lille firma MicMic har alligevel taget udfordringen op, da man som firma netop har mulighed for at bidrage til en positiv udvikling i landet. I samarbejde med flere partnere støtter MicMic udsattes pigers skolegang, udstødte hiv-smittede kvinder, udsatte kvinder og har derudover et generelt fokus på fair vilkår. Da leverancer fra Etiopien er ustabile og uforudsigelige, samarbejder MicMic også med en mere etableret facilitet i Indien. De er er specialiseret i øko-venligt læder, der helt kort betyder, at læderet er fri for hårde kemikalier som f.eks. krom og azo farvestoffer. Derudover er de SA-8000 certificeret. Certificeringen er en af de mest anerkendte internationale standarder for social ansvarlighed – den bygger på FNs Børnekonvention, Menneskerettighedskonventionen og en række resolutioner fra internationale arbejdsmarkeds organisationer.

Dansk design med udenlandsk inspiration De lækre crossover tasker er designet af danske Michala. Navnene til alle hendes produkter kommer fra hendes opvækst i Cambodja og hendes mange rejser. Inspirationen til taskerne kommer fra hendes egen hverdag, rejser og behov. Hendes lædertasker har et stilrent og tidløst look, men er samtidig helt unikke. Taskerne er syet af læder i neutrale farver. Det gør, at de både kan bruges til festlige begivenheder og hverdagen. De kan f.eks. matche en rå stil eller styles med en feminin kjole.

Her på redaktionen vil vi begynde at holde mere øje med, hvor vores nye indkøb stammer fra.

Denne artikel er sponsoreret af Morningtrain.

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.