Annonce
Læserbrev

Dårlig service

Læserbrev: Dejlig ny asfalt, men dårlig service fra Arkil Asfalt!

Indtil dags dato og nu vel nok i 12 dage har vi herude i Industri Vest, Vojens og alle de biler og lastbiler der har ærinde herude og ikke lige kender andre veje, måtte leve med et dækmorder kompleks, forårsaget af Arkil Asfalt, der godt nok sendte sms ud om Asfalt arbejde og hvem man kunne henvende sig til ved? og problemer!

Dette gjorde sig så i SMS af 22. september og telefonsamtale med den ansvarlige næste dag om at det IKKE er venligsindet overfor bilister, der vel er Arkils kunder indirekte?, at totalt blotlæggejernbaneskinnerne i overkørslen til Industriparken/Industri Vest, så overkørslen blive som i Tjekkoslovakiet under kommunismen, skarpe, høje kanter, der kan ødelægge trådene i ethvert dæk. Jeg foreslog afhjælpning med noget grus/sand ovenpå overkørslen eller gummiramper ligesom når man kører brandslanger ved en brand – man ville kigge på det sagde man fra Arkils mand, men der er ikke sket en dyr og nu har vi været irriterede herover lige siden.

Der må da i en entreprise for Vejdirektoratet til flere millioner være plads til at behandle "Kunderne"/bilisterne ordentligt- det har man udover den dejlige nye belægning ikke gjort ved den Jernbaneoverskæring, men der findes vel Finske og andre Danske Firmaer der kan hjælpe Arkil en anden gang idet de åbenbart IKKE aner, hvordan man håndterer en væk-fræsning af asfalt ved skinner og afhjælpning af de ulemper dette giver i nu knap to uger!

I stille undren, men også ærgrelse.

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Danmark skal hænge sammen

Kan man forestille sig en situation, hvor det offentlige dropper investeringen i vejnettet i dele af landet, så borgerne selv må i gang med asfalteringen? Nej selvsagt ikke. Men faktisk er det nogenlunde en parallel beslutning, vores regering har truffet ved at ikke at afsætte midler til bredbåndspuljen i sit udspil til finanslov. Danmark er på vej til at blive næsten 100 procent digitaliseret. Det rummer mange fordele. Både i dialogen med myndighederne og i privatlivet kan det meste hurtigt og bekvemt ordnes via nettet, der samtidig giver adgang til et uendeligt univers af information og underholdning. Forudsætningen for at være en del af det moderne Danmark er hurtigt, stabilt internet. Imidlertid er det fortsat steder i landet, hvor borgerne ikke har denne mulighed. Hermed er de berørte koblet af en central del af infrastrukturen. Konsekvenserne er logiske. Unge familier vælger landet fra, hvis der ikke er net af tilstrækkelig kvalitet. Man skubber således yderligere på den affolkning, der allerede er sat ind af andre årsager. Kreditinstitutternes uvilje til at yde lån til boligkøb i den knap så tæt befolkede del af landet er i forvejen et problem. Men er der heller ikke netforbindelser af en antagelig kvalitet kan boliger på landet blive usælgelige. Samtidig er det svært at drive virksomhed uden bredbånd. Både det lille mekanikerværksted i landsbyen og den moderne landmand er afhængig af computeren. Ansvaret for netforbindelser kan man ligeså lidt som byggeri af veje eller broer pålægge den enkelte. Et eksempel fra Fyn viser således, at det kan koste privatpersoner op til godt 270.000 kroner at få etableret en individuel forbindelse med fibernet. Naturligvis skal staten være sparsommelig. Men en pulje på 100 millioner kroner er ingen kæmpepost på statens samlede udgifter, der i 2018 var på næsten 700 milliarder kroner. For borgerne kan hurtig adgang til nettet til gengæld gøre en verden til forskel. Danmark skal hænge sammen.

Annonce