Annonce
Læserbrev

Dårlig service

Læserbrev: Dejlig ny asfalt, men dårlig service fra Arkil Asfalt!

Indtil dags dato og nu vel nok i 12 dage har vi herude i Industri Vest, Vojens og alle de biler og lastbiler der har ærinde herude og ikke lige kender andre veje, måtte leve med et dækmorder kompleks, forårsaget af Arkil Asfalt, der godt nok sendte sms ud om Asfalt arbejde og hvem man kunne henvende sig til ved? og problemer!

Dette gjorde sig så i SMS af 22. september og telefonsamtale med den ansvarlige næste dag om at det IKKE er venligsindet overfor bilister, der vel er Arkils kunder indirekte?, at totalt blotlæggejernbaneskinnerne i overkørslen til Industriparken/Industri Vest, så overkørslen blive som i Tjekkoslovakiet under kommunismen, skarpe, høje kanter, der kan ødelægge trådene i ethvert dæk. Jeg foreslog afhjælpning med noget grus/sand ovenpå overkørslen eller gummiramper ligesom når man kører brandslanger ved en brand – man ville kigge på det sagde man fra Arkils mand, men der er ikke sket en dyr og nu har vi været irriterede herover lige siden.

Der må da i en entreprise for Vejdirektoratet til flere millioner være plads til at behandle "Kunderne"/bilisterne ordentligt- det har man udover den dejlige nye belægning ikke gjort ved den Jernbaneoverskæring, men der findes vel Finske og andre Danske Firmaer der kan hjælpe Arkil en anden gang idet de åbenbart IKKE aner, hvordan man håndterer en væk-fræsning af asfalt ved skinner og afhjælpning af de ulemper dette giver i nu knap to uger!

I stille undren, men også ærgrelse.

Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Det handler om et ordentligt arbejdsmiljø

Når jeg som medlem af økonomiudvalget har valgt offentligt at gå i rette med Mogens Rerups adfærd, er det for at beskytte vores medarbejdere mod psykisk dårligt arbejdsmiljø og for at tydeliggøre over for medarbejdere, at de har retten til at sige fra over for enhver adfærd, der kritiserer og krænker. Denne sag handler om at sikre et ordentligt arbejdsmiljø bag det arbejde, der sker i forvaltningerne. HK og Dansk Socialrådgiverforening har henvendt sig til Haderslev Kommune og er medunderskriver af brevet, idet begge fagforeninger har udtrykt bekymring for deres medlemmers ve og vel. Desværre har konflikterne stået på i årevis og er kørt i hårdknude, og der er tale om et langvarigt pres på en personalegruppe og af medarbejdere og ledere, der fortsat kan se, at de bliver hængt ud med navns nævnelse til social udskamning på sociale medier. Partsrepræsentanters rolle er at føre sag på borgeres vegne og at varetage borgerens interesser. Det kræver et samarbejde for at få et ofte kompliceret sagsforhold til at gå op, som de fleste har en gensidig interesse i. Kommunen kan afvise en person som partsrepræsentant, hvilket sker i så sjældne tilfælde, at jeg ikke i andre situationer har hørt om dette i Haderslev Kommune. Det sker kun, hvis partsrepræsentanten tilsidesætter borgerens egne interesser i sagen, eller hvis vedkommende optræder truende eller voldeligt over for myndighedspersoner. Brevet til de kommunalt ansatte er det politiske budskab om, at vi tager arbejdsmiljøet seriøst. I brevet er der samtidig en opfordring om at styrke dialogen på arbejdspladsen, så ingen medarbejder skal føle sig alene i konfliktfulde situationer.

Varde For abonnenter

Hun ville egentlig have ham tilbage: 31-årig mand dømt for dele intime billeder af sin ekskæreste

Annonce