Annoncørbetalt indhold

Dansk julesweater specialist satser på julepyjamas og juletøj i år 2022

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Det dansk producerede julesweater firma jule-sweaters.dk vil udvide deres sortiment endnu mere i år. Med en stigende opmærksomhed og fokus på bæredygtighed og en generel ophedet klima- og miljødebat er der i den grad et marked for bæredygtige varer, herunder blandt andet tøj. Til bestemte årstider eller højtider bruger mange bestemt tøj, som er meget bundet til traditioner, så det kan svært at ændre dette. Det behøver man heller ikke, når der er mulighed for at vælge et bæredygtigt alternativ, som Jesper Ahm og Christoffer Sloth, CEO for jule-sweaters.dk, har gjort muligt. Se de bæredygtige julepyjamaser og gør din jul lidt mere grøn og hyggelig i år. Der er mange valgmuligheder, både til mænd, kvinder, børn og endda også til dyrene.


Annonce

Hvordan det hele startede

De to bedste venner Jesper Ahm og Christoffer Sloth, på henholdsvis 30 og 29 år, startede projektet med juletøj som en joke tilbage i år 2016. På bare få år er der sket mange ting, som Christoffer Sloth også forklarer: "Vi startede i år 2016 med at lave 1000 juletrøjer - i år 2022 producerer vi mere end 400.000 styks.” Der er altså sket et stort ryk i det lille dansk drevne firma, hvor de to venner siden år 2018 har valgt at gå fuldtid på dette projekt, som i den grad har vist sig at være det hele værd for dem. “Vores indtægter er gået fra 297.552 kr. i år 2016 - til 30.614.900 kr. i år 2021” forklarer Jesper Ahm og sætter på den måde lidt perspektiv på den fremgang, som deres lille firma har haft på bare 5 år.


Deres mål og drømme med jule-sweaters.dk

De to administrerende direktører Jesper Ahm og Christoffer Sloth har en stor passion for at kunne sælge et bæredygtigt produkt, samtidig med at de kan få deres forretning til at vokse. Men én ting, de er helt sikre på, er, at bæredygtigheden i deres produkter altid vil komme før indtjeningen. "Vi elsker vores jobs - at levere juleglæde over hele Europa, med din bedste ven, er drømmen", fortæller Jesper Ahm. På bare 3 år ønsker de to mænd at tredoble deres indtægter i salget af de bæredygtige sweatre, pyjamaser og meget andet. "Vores hovedmål er at levere juletøj af høj kvalitet, hvor du vil blive overrasket på en positiv måde, når du modtager det", uddyber Jesper Ahm. Den hurtigt voksende juletrend tager til i stort set alle europæiske lande, og det kan mærkes på forretningen. De to herrer er først lige startet, og herfra er der kun én vej, og det er fremad.


Det bæredygtige aspekt af juletøjet

Det er et sats at vælge kun at sælge juletøj, da der kun er marked for dette i én ud af årets tolv måneder. Det er sjældent, man står og mangler en julesweater i juli måned for eksempel. Men når man vælger at gå nye veje og producere produkter i god og miljøvenlig kvalitet, samt at have mange valgmuligheder i form af juletøj til mænd, kvinder, børn og dyr, så kan det alligevel betale sig. På det snævre marked, som de to bedste venner har bevæget sig ind i, er de faktisk også blevet det eneste bæredygtige juletøjsmærke. De er endda GOTS certificeret, som er det sværeste mærke at opnå inden for bæredygtighed. På den måde sættes barren højt hos firmaet, og det er tydeligt, at bæredygtig vægtes højt hos Christoffer og Jesper. De bæredygtige julesweatre er fremstillet af 100% økologisk bomuld, og er dermed også meget behagelige at have på. Yderligere er alle deres hang tags, forsendelsesposer, polyposer og så videre alt sammen certificeret bæredygtigt, så du kan roligt shoppe dit julegrej hos jule-sweaters.dk med god samvittighed.


Et bredt sortiment

Sortimentet hos jule-sweaters.dk er stort og byder på rigtig meget forskelligt, for eksempel sweatere, kjoler, jumpsuits, underbukser, skjorter, t-shirts og sågar en sweater til familiens hund. Deres julesweatre er unisex og kan dermed også bruges af både mor, far, og børn, og du kan endda få julesweatre, der har lys - og 3D effekt. “Siden vi har mange forskellige slags kunder, har vi både sweatre til gamere, hundeelskere, bæredygtige sweatre, Fedtmule sweaters og behageligt juletøj” fortæller Christoffer Sloth.

Yderligere designer de to bedste venner selv deres sortiment og tilhørende accessories. “Vi bruger meget tid på at forberede nye designs, kvalitet og indhold for at fange og levere følelsen af juleglæde” forklarer Jesper Ahm. For dem handler det om at værne om deres varer og sørge for den gode kvalitet og nye spændende designs. Selvom processen er noget længere, så er det her, der virkelig er fokus. Det er også i denne proces, at Jesper Ahm og Christoffer Sloths firma virkelig bliver deres eget. For alle kan lave en sweater, men det kan kun blive til en forretning i udvikling, hvis man lægger sin energi og kræfter de rigtige steder. Det voksende marked inden for julesweatre og andet juletøj har åbnet en dør for de to bedste venner og givet dem en chance, som de har grebet. Men trenden med især julesweatre er faktisk ikke engang dansk.


Hvad er det for en trend?

Der var engang, hvor man måske noget modvilligt tog bedstemors hjemmestrikkede julesweater på for at gøre hende glad, men den røg af lige så snart, man var ude i offentligheden. Men nu er det sæsonbetonede stykke tøj blevet et kæmpe hit hos danskerne og jo grimmere, jo bedre. Danskerne ifører sig nu med glæde en julesweater. Men julesweatertrenden er slet ikke dansk, men stammer faktisk fra USA og England. Den spredte sig dog hurtigt til mange lande i Europa, der har en tendens til at følge i fodsporene på især USA, og tage mange af de amerikanske trends til sig. På nuværende tidspunkt har stort set alle europæiske lande taget denne trend med sjove og halv kiksede sweatre med julemotiver på til sig. Det skaber lige et ekstra lag hygge i den kolde og skønne juletid. Men selvom der er mange lande, som har taget denne trend til sig, bliver det svært at slå Englands entusiasme for julesweatre. For her har mere end halvdelen af befolkningen ii hvert fald én julesweater, hvis ikke flere.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.