Annoncørbetalt indhold

Dansk Startup Står Klar – Nu Skal Køb-Smid-Væk-Kulturen Ændres

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Du har nydt godt af at køre med GoMore. Du har gjort flittig brug af Airbnb. Nu skal du drage nytte af Wedio til alle dine kameraudstyrs behov.


Annonce

Udforsk Wedio og deres bud på den adgangsbaseret-tankegang.


Wedio er en online udlejnings platform for professionelle filmskabere og fotografer, der gennem Wedio-platformen deler deres kameraudstyr mellem hinanden.


Formålet bag Wedio er simpelt – sørge for at personer i den kreative industri aldrig behøver at nøjes, når det kommer til kameraudstyr. Find dit ønsket kameraudstyr, vælg din lejeperiode, afhent gear og optag.


PR-foto credit


Adgang til kameraudstyr skal have nyt look


Det at være filmskaber i den kreative industri er tæt forbundet med at bruge det bedste og mest passende udstyr til hvert projekt. Desværre bliver dette væsentligt besværliggjort i takt med, at kameraudstyr befinder sig i en konstant og rivende udvikling – nyt kameraudstyr kommer på markedet med lynets hastighed.


Mens udvikling og konstante teknologiske forbedringer kan være fordelagtigt, bærer det ligeså sine udfordringer.


For enhver der ønsker at anskaffe sig det nyeste, bedste og mest passende udstyr til et projekt, fordrer det en køb-smid-væk kultur, der står i skarp kontrast til den bæredygtige udvikling, vi i Danmark så ihærdigt søger at brovte os med. Derudover betyder det, at man som filmskaber ofte bliver konfronteret med et økonomisk dilemma. Kameraudstyr er dyrt at anskaffe, og få vil have råd til at følge med. Som resultat må mange filmskabere og fotografer gå på kompromis med deres visuelle produkt.


Af den årsag abonnerer virksomheden, Wedio, på at fremtiden for adgang til udstyr indenfor den kreative industri vil være adgangsbaseret i modsætning til individuelt ejerskab af dyrt, og hurtig forældet teknologi.


Wedio går derfor ind med fuldt overlæg på deleøkonomi tankegangen – meget ligt den du kender fra virksomheder som Airbnb og GoMore.


Fordi, hvorfor eje, når man kan leje – hurtigere, sikrere og billigere?


Dansk startup vil se grønt – og kun grønt


Hos Wedio får du adgang til kameraudstyr op til 50% billigere. Du kan leje dagligt, ugentligt eller månedligt – global forsikring inkluderet. Udlejere har mulighed for at aktivere deres udstyr, hjælpe andre og samtidig tjene penge på udstyret, når det ikke bruges.


I takt med at ny og bedre teknologi på en daglig basis udgives, samtidig med at vi som forbrugere sætter skarpt fokus på den bæredygtige agenda, mener Wedio, at ingen filmskaber eller fotograf i fremtiden vil behøve at eje kameraudstyr – fremtiden ligger i den adgangsbaseret-tankegang.


Denne tendens ses allerede formere sig i andre industrier. Faktisk behøver man ikke kigge langt, før man kan finde lignende eksempler.


I markedet for leasing af biler – dyre produkter og i konstant udvikling – lyder det bekendt? Blev der i 2019 leaset 7.9 millioner biler, et tal der forventes at blive fordoblet i 2023. Det er kun et spørgsmål om tid, før den kreative industri følger efter.


Hvorfor?


Det 21-århundrede er for ”videoboomers” 

 

PR-foto credit

Video er det absolut foretrukne format for forbrugere. Det betyder, at virksomheder i stigende grad benytter sig af video til at markedsføre deres produkt.


5 milliarder videoer bliver set på YouTube dagligt, og virksomheder der bruger video i deres markedsføring, vokser deres omsætning 49% hurtigere, end de virksomheder der ikke gør.


Behovet for kameraudstyr er altså stødt stigende, samtidig med at kvaliteten på videoerne øges.


Teknologien galoperer frem – følger du med? 


Teknologien udvikler sig i et så hurtigt tempo, at det kan være svært at følge med – filmindustrien ligeledes.


Disse teknologiske udviklinger kan for mange være fordelagtigt. Udfordringen som de fleste forbrugere dog vil kunne nikke genkende til, er hvordan de nuværende løsninger til adgang til udstyr mangler fleksibilitet. De fleste muligheder for adgang til kameraudstyr binder filmskabere og fotografer til lange finansieringsplaner, hvilket hurtigt bliver problematisk, når teknologiens fremskridt er i stødt udvikling.


Her ønsker danske Wedio, at tilbyde alle personer i den kreative industri en mere fleksibel og effektiv løsning. Brug udstyret, lej det ud – gentag.


Deleøkonomien blomstrer 


Deleøkonomien er ikke kun en måde, hvorpå du som forbruger kan få adgang til det nyeste og mest passende udstyr – den repræsenterer også en mere miljøansvarlig kreativ industri.


Deleøkonomien boomer, og det gør dyrt kameraudstyr mere tilgængeligt. Dette muliggør mere ansvarlige og grønnere film- og videoproduktioner.


Med alle disse samfundsmæssige ændringer, er der ét spørgsmål, der dukker op angående adgangs-baseret forbrug vs. det at eje – er det meget enklere, billigere og mere tilgængeligt at leje fremfor at eje?


Virksomheden Wedio, byder hvert fald ind med deres bud til den adgangsbaseret-tankegang.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.