Annoncørbetalt indhold

Danske virksomheders kamp mod cyberangreb

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Sikringsbranchen reagerer på manglende IT-sikkerhed

Cyberangreb kommer ikke længere bag på de danske virksomheder – nu forventer de dem. Over 75% af de danske virksomheder forventer nemlig at blive hacket i 2022, viser en ny uafhængig rundspørge fra Trend Micro Cyber Risk Index. Men selvom virksomhederne givetvis forventer angrebene, har de ifølge sikringsbranchen stadig ikke klædt sig selv godt nok på til at håndtere dem optimalt. Indbrudssikringen mod de organiserede indbrud i skyen bør med andre ord prioriteres og opjusteres fra virksomhedernes side, lyder det fra flere fagfolk.

Annonce

Gratis råd fra sikringsbranchen i kampen mod cyberangreb

Direktør i en af Danmarks største sikringsvirksomheder, Bagger Låse & Alarm (Læs mere her), udtaler i den forbindelse, at flere hackerangreb kan ske på baggrund af uopdateret software i sikringsprodukter, og at der derfor er et par løsninger på problemet i sigte, som hurtigt og nemt kan implementeres rundt omkring i landet.

Direktøren, Thomas Bagger, tilføjer i den forbindelse: ”Det er altså af rigtig stor betydning, at de danske virksomheder husker at prioritere de her opdateringer til f.eks. deres videoovervågnings software. Derudover sætter flere af landets virksomheder også sig selv i en udsat position, idet mange typisk har alle deres sikringsløsninger samlet på én platform. Får en hacker adgang til denne platform, er det selvsagt nemmere at hoppe videre til den næste.”

Der er altså helt konkrete og lavpraktiske råd at hente hos sikringsbranchens folk, som gennem længere tid har forsøgt at råbe både politikere, private og erhvervslivet op i forhold til bedre sikring mod ubudne online gæster. For det er givetvis ikke et problem, der forsvinder af sig selv – virksomhedernes egne, mørke forventninger om cyberangreb indikerer imidlertid, at de om ikke andet er bevidste om risikoen.

Pandemien har afsløret sikkerhedsfaldgruberne på de internetbaserede platforme

Under tiden med corona var et utal af landets virksomheder tvunget til at sende deres medarbejdere hjem – dette førte imidlertid det positive med sig, at der blev opdaget nye, nærmest uindskrænkede muligheder for fleksibilitet, som stadig udnyttes i dag, selvom pandemien efterhånden kommer mere på afstand.

Fleksibiliteten og muligheden for hjemmearbejde har dog sat de enkelte virksomheder i en yderligere udsat position overfor cyberangreb. Bl.a. fordi sikkerheden dermed gøres mere kompleks at opretholde. Når forretningen drives fra forskellige lokationer, får virksomhederne automatisk en større kontaktflade med omverden, som gør dem mere sårbare.

De største trusler ifølge sikringsbranchen

Der er ikke nogen tvivl om, at spørgsmålet om cybersikkerhed er komplekst. Derfor er det også vigtigt, at der sættes fokus på dette, så erhvervslivet har en ide om omfanget af angrebene. For svage adgangskoder er ifølge sikringsbranchen en stor synder ved både større og mindre angreb.

Derudover anses ransomware-angreb stadig som en reel trussel for de danske virksomheder, hvoraf 67% har været udsat for et. Her tager hackere filer og data som gidsler og kræver penge til gengæld for at frigive dem. En af de faktorer, der spiller ind i forhold til de høje omkostninger ved f.eks. et databrud, er, at de tager alt for lang tid for virksomhederne at identificere – på nuværende tidspunkt i gennemsnit 287 dage.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.