Annonce
Sport

Dansker fortsætter flot spil på golfbanen i Tyrkiet

Henning Bagger/Ritzau Scanpix
Golfspilleren Joachim B. Hansen gik for tredje dag i træk en runde i Tyrkiet i fire slag under banens par.

Golfspilleren Joachim B. Hansen slap stabilt fra de første to runder i European Tour-turneringen Turkish Airlines Open torsdag og fredag.

Lørdag fortsatte han bedriften, da han for tredje dag i træk gik i fire slag under banens par på 72 slag.

Dermed avancerede Joachim B. Hansen lidt i stillingen og spillede sig på en delt tiendeplads.

Danskeren må ærgre sig over tre bogeys lørdag, da han også leverede syv birdies og altså endte i 68 slag.

Den 29-årige dansker er dermed seks slag efter østrigeren Matthias Schwab, der er i front med 18 slag under par, mens der er tre slag op til den delte andenplads inden søndagens sidste runde.

Her ligger fem spillere efter Schwab.

For Lucas Bjerregaard, der er turneringens anden dansker, ser det helt anderledes ud. Bjerregaard gik lørdagens runde i fire slag over par og er samlet seks slag over i den tunge ende af stillingen.

Turkish Airlines Open er blevet afholdt siden 2013, og Thorbjørn Olesen har som den eneste dansker vundet turneringen med sin triumf i 2016.

/ritzau/

Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Naturligvis har bro følger

Før etableringen af den faste forbindelse over Storebælt var den ingen ende på bekymringerne. Fisk, fugle og pattedyr ville blive truet, måtte man dengang forstå. Efter hensynet til samfundets interesser samt følgerne for flora og fauna blev holdt op mod hinanden, blev bro og togtunnel alligevel bygget. Som bekendt gik verden ikke under. Nu foreligger en rapport om de naturmæssige konsekvenser af en bro mellem Als og Fyn. Vurderingen blev udarbejdet i januar, men er først nu offentliggjort. Forklaringen på forsinkelsen er ukendt, men måske har Vejdirektoratet slet og ret skammet sig over konklusionens banalitet. Broen vil medføre uoprettelig påvirkning af natur og dyrelivet både i anlægs- og driftsfasen. Naturen vil blive påført skader, der ikke kan gøres om, vurderer specialisterne således. Og ja, det er givetvis korrekt. Sådanne konsekvenser ligger i anlægsarbejders natur. Selv en mindre cykelsti forandrer landskabet for bestandigt. Musereder bliver ødelagt, frøer fordrevet og regnormene kan ikke længere komme op. Men skulle man af den grund undlade at sikre børns liv og førlighed på skolevejen? Svaret giver vist sig selv. Naturligvis er sammenligningen sat på spidsen og konsekvenserne af et brobyggeri ulig større end følgerne af en cykelsti. Men der kan alligevel drages nogenlunde ens konklusioner. Fordele og ulemper skal afvejes. Vi skal passe på vores miljø – ikke mindst når der er tale om et sårbart område som farvandet mellem Als og Fyn. Vil byggeri og drift have katastrofale konsekvenser for naturen, må planerne opgives. Broen skal heller ikke etableres, hvis det ikke giver overordnet mening økonomisk og samfundsmæssigt. Til gengæld skal der bygges, hvis hensynet til vores fælles bedste taler for det, og der ikke er udsigt til virkelig alvorlige skader på omgivelserne. Vi må ikke ende samme sted, som vores naboer mod syd, hvor naturklager kan forsinke etableringen af vigtig infrastruktur i år eller nogle gange ligefrem årtier.

Team Esbjerg

Dagens gode nyhed: Esbjergs håndbolddronnning laver ny aftale - derfor forlænger Estavana Polman

Annonce