Annonce
Læserbrev

Debat. Jeg har rig erfaring med moderne valgkamp

Kære medlemmer,

Jeg ønsker at blive hele Vardekredsens folketingskandidat. Kredsen fortjener at få en mand på tinge igen, der omsætter de mange Venstre-stemmer i kredsen til et lokalt mandat.

Jeg vil her udtrykke et par grunde til at stemme på mig d. 22 i Horne Hallen:

Der er flere veje til Christiansborg, og jeg har den største respekt for dem med mere erfaring end mig, men det er også vigtigt, at den borgerlige ungdom i Varde og resten af storkredsen er repræsenteret. Og min unge alder til trods, har jeg rig erfaring med moderne valgkamp fra Jakob Ellemanns kampagne, fra ledelsen i Venstres Ungdom og ved at lede VU’s nationale kampagne under Skolevalget, Folketingsvalget og EP-valget. Jeg ved, hvordan en god valgkamp skal føres! Og kampen for at få Varde tilbage på Borgen begynder d. 23. januar!

Jeg er vokset op i Ølgod ligesom min far. Min mor er fra Ansager. Jeg har arbejdet i Tistrup. Jeg har været aktiv i Varde og hele kommunen i Venstres Ungdom. For mig er det vigtigt, at kandidaten for Venstre Varde repræsenterer hele området lige fra Blåvand til Ansager.

Mine mærkesager vedrører hele kredsen: Hovedvej 11 skal blive til en 1+2 vej, realkreditinstitutterne skal igen ville låne penge til landdistrikter, der skal være bedre rammevilkår for vores turismevirksomheder, og så vil jeg kæmpe for vores gode, vestjyske kulturliv.

Varde fortjener et folketingsmedlem, som lokale kræfter altid kan tage fat i, og som føler sig forpligtet til Venstre i hele kommunen.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Mens regeringen tøver, holder danskerne i kø

Læserbrev: Omtrent fire måneder er der gået, siden den socialdemokratiske transportminister, Benny Engelbrecht, proklamerede i JydskeVestkysten, at han for længst er trukket i arbejdstøjet, og at der fra regeringens side bliver arbejdet hårdt på en ny infrastrukturplan. Noget vi i Venstre selvsagt var glade for at høre. Nu er der som sagt gået over fire måneder, og på kalenderen står der 2020. Mere end et halvt år er gået, siden Socialdemokratiet flyttede ind i regeringskontorerne, og danskerne er endnu ikke stillet en infrastrukturplan i udsigt. Mens trafikken på de danske veje snegler sig afsted, og borgere og virksomheder bruger mere tid på kø og trængsel, kan transportministeren end ikke sætte et årstal på en ny infrastrukturplan. Alle os sydjyder må således gå rundt i uvished – vi ved ikke, om vi er købt eller solgt. Og uvisheden skaber selvfølgelig bekymring. For hvad skal der ske med Ny Midtjyske Motorvej? E45/E20 ved Kolding? Rute 11 fra Korskro til Varde? Eller for den sags skyld opgraderingen af Rute 11 til Tønder? Ingen ved det. Sidste år kom vi i Venstre i mål med en aftale om at investere mere end 110 milliarder kronet i vores infrastruktur frem mod 2030. Investeringer, som ville sikre vækst og bosætning over alt i Danmark. Derfor er det mildest talt bekymrende, at vi i Sydjylland ikke kan vide os sikre på, om de investeringer, som vi i Venstre var med til at aftale, overhovedet bliver til noget. I Venstre vil vi arbejde for, at vi hurtigst muligt bliver indkaldt til forhandlinger om en infrastrukturaftale. Vi kan ikke vente længere. For når borgere og virksomheder holder i kø koster det samfundet 20 milliarder kroner om året. Derfor er en god og sammenhængende infrastruktur helt grundlæggende for fortsat vækst og udvikling. Noget som er altafgørende, hvis vi skal investere i velfærd og grønne løsninger. Så alt imens regeringen har skudt endnu et løfte til hjørne, må vækst og udvikling sættes på pause.

112

Lastbil ramt af bom i overkørsel i Ribe

Annonce