Annoncørbetalt indhold

Derfor får din virksomhed ikke nok kunder

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Det er sjældent givet, at kunderne bare strømmer til virksomhederne. Det kræver ofte blod, sved og tårer at drive sit eget firma. Der skal betales regninger, skabes omsætning, ansættes medarbejdere, lavet forretnings- og markedsføringsplaner. Det kan derfor være frustrerende, når kunderne ikke bare strømmer ind i butikken og tømmer hylderne på rekordtid. Her giver vi dig lidt hjælp på vejen, hvis du ikke får kunder nok.


Manglende synlighed i det offentlige rum

Det er typisk en overset faktor for mange virksomheder at skabe synlighed. Hvis du ikke formår at markedsføre dig selv, så kunderne kender til dine produkter - ja så vil der faktisk ikke være nogle kunder til sidst. Overvej, om du med simple, og billige, reklameartikler kan skabe værdi og synlighed for kunden. Det kan f.eks. være muleposer med tryk, termokander med logo eller kuglepenne med firmaets navn. Det handler også om at være synlig på alle platforme og altså ikke kun dem, der findes online.


Mismatch mellem markedsføring og segment

En anden stor fejl, som mange virksomheder ofte begår, er mismatch mellem deres markedsføringsplan og den, som planen er rettet mod. Det kræver en stor forståelse og undersøgelse af målgruppen, før den perfekte reklamekampagne kan sammenstykkes. det kan være du har overset, at din målgruppe bruger 5 timer dagligt på sociale medier, hvilket betyder, at du på nuværende tidspunkt reklamerer mod dem i avisen. Et sådan mismatch må simpelthen ikke opstå. Det kan nemt løses ved at ansætte en medarbejder - eller søge freelance hjælp -, som kan finde kerneværdierne hos virksomhedens kundesegment.


Pris- og kvalitetstjek

Der er ingen, som ønsker at betale overpris for deres produkter, hverken virksomhed eller forbruger. Derfor er det vigtigt, at du er realistisk, når du fastsætter priser for dine produkter. Der skal være en tydelig sammenhæng mellem pris og kvalitet. Hvis forbrugeren ikke føler, at produktet skaber nytteværdi for dem, vil de sjældent være villige til at investere større summe penge i produktet.


Virksomheden mangler en opdatering

Der sker ofte det med gamle virksomheder, at de kører fast i deres rutiner. Rutinerne virker ofte for en stund, men når kundesegmentet pludselig flytter sig, kan det være svært for virksomheden at gøre det samme. Det er vigtigt, at I som organisation konstant forsøger at holde jer opdateret med nye tendenser i samfundet. Hvis I ikke formår at følge med på design, pris og kvalitet, så vil kunderne langsomt falde fra og omsætningen efterhånden følge efter.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.