Annonce
Varde

Destination Vesterhavet: Udfordringen for os alle sammen er en masse førstegangsgæster

Lisbeth Valther, formand for Destination Vesterhavet. Arkivfoto: Yvonn Tittel
Turistorganisationen Destination Vesterhavet er opmærksomme på, at erhvervsdrivende som Bjarke Holtzmann står i en klemme uden de tyske turister, men mener ikke, at de sover i timen.

Varde: Lisbeth Valter er bestyrelsesformand hos Destination Vesterhavet, der er sammenlægningen af turismearbejdet i Ringkøbing-Skjern og Varde kommuner. Hun siger, at turistorganisationen er opmærksomme på erhvervsdrivende som Bjarke Holtzmann, der har specialiseret sig i at lave produkter og services til tyske turister.

Men hun mener ikke, at aktører som Bjarke Holtzmann bliver overset, og henviser til, at Bjarke Holtzmann selv har fravalgt at indrykke annonce i den guide om lokalattraktionerne, som Destination Vesterhavet producerer til uddeling i sommerhusene.

- Udfordringen for os alle sammen er, at nu får vi en masse nye gæster, som ikke har været her før. Vi vil rigtig gerne gøre opmærksom på alle de ting, vi som destination kan. Vi oplever bare, at vi fanger de danske turister bedst ved at fortælle dem om området, når de er ankommet, siger Lisbeth Valther.

Annonce

Opfordrer til gensidig dialog

Lisbeth Valther fortæller desuden, at Destination Vesterhavet har søgt midler hos Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse til projektet Kickstart, reframe og mersalg, der skal hjælpe medlemmer til at gentænke deres virksomheder på nye måder i en usædvanlig situation.

- Vi har medlemmer, der på grund af tyskernes fravær står i en klemme. Jeg ved, at Bjarke står på vores liste. Vi har ikke haft fat i ham endnu, men han har heller ikke haft fat i os, og hvis han havde gjort det, kunne vi allerede have haft en dialog om det, siger Lisbeth Valther.

Destination Vesterhavet har skuet op for markedsføringen i Danmark dette efterår og forår samt sidste sommer, men Bjarke Holtzmann efterspurgte mere markedsføring fra turistorganisationen af unikke attraktioner, som hans egen, i regionen. Lisbeth Valther forklarer, at det er svært at markedsføre alle regionens perler individuelt, og at fokus i stedet ligger på Vesterhavet som samlet destination.

- Vi har lavet tv-spots i hele Danmark og har markedsført Vesterhavet på landsdækkende kanaler. Men det har været mere generelt. Vi har mere end 300 medlemmer, så de kan jo ikke være med i en tv-kampagne alle sammen, siger Lisbeth Valther.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Trekantområdet For abonnenter

Sex i en hemmelig verden: Alle slags mænd mødes i skoven - også dem med vielsesring og autostol på bagsædet

Annonce