Annonce
112

Det var ikke biltyvene: Internettrolde forsøgte at udnytte tyveriofre

Arkivfoto: Michael Bager

Aabenraa: Så snu var biltyvene alligevel ikke.

I går skrev vi ellers, at politiet mistænkte gerningsmændene bag en række biltyverier for at ville lukrere på deres udåd ved at kontakte ejerne for at kræve løsepenge, imod at de oplyste, hvor køretøjerne befandt sig.

Sådan hang det dog ikke sammen.

Politikommissær Thomas Berg fra Syd- og Sønderjyllands Politi oplyser, at politiet onsdag eftermiddag fik et tip om, at biltyvene nu igen var i gang ved Min Købmand på Bovrup Storegade. Her fik betjentene hurtigt anholdt en 20-årig mand fra Haderslev, og senere fik de fat i hans medsammensvorne, en 33-årig mand fra Aabenraa. Torsdag morgen var de stadig anholdt, mens politiet var i gang med at undersøge de forhold, der kunne være på dem.

Men man ved allerede nu, at det formentlig ikke er dem, der har afpresset ejerne.

- Alle dem, der har fået deres biler stjålet, har nemlig efterlyst dem på Facebook. Det er der så nogen, der har forsøgt at udnytte ved at lokke penge ud af dem. Men de har ikke vidst, hvor bilerne har befundet sig, og derfor mener vi ikke, at det hænger sammen, siger Thomas Berg.

Politiet går nu i gang med at finde ud af, hvem der har kontaktet ejerne, så også her kommer der et efterspil.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
112

Lastbil ramt af bom i overkørsel i Ribe

Læserbrev

Mens regeringen tøver, holder danskerne i kø

Læserbrev: Omtrent fire måneder er der gået, siden den socialdemokratiske transportminister, Benny Engelbrecht, proklamerede i JydskeVestkysten, at han for længst er trukket i arbejdstøjet, og at der fra regeringens side bliver arbejdet hårdt på en ny infrastrukturplan. Noget vi i Venstre selvsagt var glade for at høre. Nu er der som sagt gået over fire måneder, og på kalenderen står der 2020. Mere end et halvt år er gået, siden Socialdemokratiet flyttede ind i regeringskontorerne, og danskerne er endnu ikke stillet en infrastrukturplan i udsigt. Mens trafikken på de danske veje snegler sig afsted, og borgere og virksomheder bruger mere tid på kø og trængsel, kan transportministeren end ikke sætte et årstal på en ny infrastrukturplan. Alle os sydjyder må således gå rundt i uvished – vi ved ikke, om vi er købt eller solgt. Og uvisheden skaber selvfølgelig bekymring. For hvad skal der ske med Ny Midtjyske Motorvej? E45/E20 ved Kolding? Rute 11 fra Korskro til Varde? Eller for den sags skyld opgraderingen af Rute 11 til Tønder? Ingen ved det. Sidste år kom vi i Venstre i mål med en aftale om at investere mere end 110 milliarder kronet i vores infrastruktur frem mod 2030. Investeringer, som ville sikre vækst og bosætning over alt i Danmark. Derfor er det mildest talt bekymrende, at vi i Sydjylland ikke kan vide os sikre på, om de investeringer, som vi i Venstre var med til at aftale, overhovedet bliver til noget. I Venstre vil vi arbejde for, at vi hurtigst muligt bliver indkaldt til forhandlinger om en infrastrukturaftale. Vi kan ikke vente længere. For når borgere og virksomheder holder i kø koster det samfundet 20 milliarder kroner om året. Derfor er en god og sammenhængende infrastruktur helt grundlæggende for fortsat vækst og udvikling. Noget som er altafgørende, hvis vi skal investere i velfærd og grønne løsninger. Så alt imens regeringen har skudt endnu et løfte til hjørne, må vækst og udvikling sættes på pause.

Danmark

Mette F: Østdanmark skal betale mere for et land i balance

Annonce