Annonce
Erhverv

DLG vil ansætte omkring 40 lagerfolk og chauffører til sit nye logistikcenter

DLGs logistikcenter i Taulov er hastigt ved at tage form. Logistikcentret bliver 28.385 kvadratmeter stort. Det bliver finansieret af pensionselskabet PFA og havneselskabet ADP med DLG som lejere. Foto: Peter Leth-Larsen
DLGs nye logistikcenter på Skærbækvej får blandt andet en robot til at opsække træpiller.

Fredericia: 6000 ton betonelementer, 600 ton stål, 33 kilometer kabel og 800 lysarmenturer.

Det er en del af ingredienserne til DLGs logistikcenter på Skærbækvej, som bliver opført i en del af Taulov Dryport. Det 28.000 kvadratmeter store logistikcenter er en del af DLGs strukturtilpasning af sin forretning, hvor virksomheden samler sin distribution og lager.

- Vi har haft mange lagre og forskellige distributører. Vores kunder har haft besøg af os op mod flere gange om dagen. Her får vi samlet distribution og lager. Med investeringerne i vores byggerier er det fundamentet for vores strukturtilpasning. Vi vil have stærke enheder med fokus på kunderne, fortæller vicekoncerndirektør i DLG Vagn Hundebøll.

Fredag holdt virksomheden i samarbejde med ADP rejsegilde for logistikcentret for sine samarbejdspartnere. Foruden logistikcentret bygger DLG også nyt hovedsæde i Snoghøj og en terminal på Fredericia Havn.

Annonce

Her i dryport skal vi bruge 25-30 medarbejdere. Dertil kommer 20 lastbiler, hvor vi skal bruge chauffører. Så vi skal have ansat omkring 40 personer i alt. Det er chauffører og lagermedarbejdere. Vi håber at kunne få lagermedarbejdere, men vi ved, markedet er presset for chauffører. Vi har derfor talt med Fredericia Kommune om at være med til at uddanne folk indenfor transportbranchen.

Vicekoncerndirektør DLG Vagn Hundebøll

DLG ansætter lagermedarbejdere og chauffører

Men det er ikke gjort med at rejse haller. DLG investerer i en robot til logistikcentret, som skal opsække tonsvis af træpiller til DLGs kunder. Skærbækvej bliver også et samlet weblager for DLG-koncernens Land- og Fritid-butikker, og track & trace funktionen bliver implementeret. DLG har lejet et lager i nærheden, hvorfra man man begynder at introducere sine it-systemer. Omkring årsskiftet står logistikcentret klar.

Der bliver skabt en række nye arbejdspladser, når DLGs logistikcenter står færdigt.

- Her i dryport skal vi bruge 25-30 medarbejdere. Dertil kommer 20 lastbiler, hvor vi skal bruge chauffører. Så vi skal have ansat omkring 40 personer i alt. Det er chauffører og lagermedarbejdere. Vi håber at kunne få lagermedarbejdere, men vi ved, markedet er presset for chauffører. Vi har derfor talt med Fredericia Kommune om at være med til at uddanne folk indenfor transportbranchen, fortæller Vagn Hundebøll.

Annonce
Forsiden netop nu
Kommentar For abonnenter

Kommentar: Ku' vi andre ikke få sådan en p-billet?

De er slet ikke dumme, politikerne i byrådet. Når de holder møder, trækker tingene af og til i langdrag. Og pludselig bliver de nødt til at afbryde deres møder, fordi de skal til at stille p-skive i deres biler. De føler sig simpelthen generede både af at skulle rende og stille skiverne og så det, at det ofte kniber med overhovedet at finde ledige pladser i området tæt ved rådhuset. JydskeVestkysten fortalte historien i mandags, og mon ikke rigtig mange læsere kunne genkende den irritation, der blusser op i én, når man skal afbryde det, man er midt i, for at stille på den forbandede p-skive? For slet ikke at tale om det der med at tøffe rundt i sin bil for kun at opleve kantstenen tapetseret med parkerede biler, så man slet ikke kan finde en plads, med mindre man er klar på en halv Hærvejsmarch? Men historien bød så også - vi kalder overordnet genren for konstruktiv journalistik - på den helt rigtige løsning og viste vores byrådspolitikere som handlekraftige og løsningsorienterede mennesker. De har nemlig løst hele miseren på en måde, som byder til inspiration for kommunens øvrige borgere. I erkendelse af, at det simpelthen ikke dur det der med at skulle spæne frem og tilbage for at stille p-skiver - man bliver jo afbrudt hver anden time - har politikerne udstyret sig selv med en p-tilladelse til at holde på pladsen foran rådhuset. De fleste i hvert fald. 10 af byrådets 31 medlemmer må i forvejen holde i rådhusets egen p-kælder, og Hans Erik Møller fra Socialdemokratiet springer over, da han kan på grund af en øjensygdom dårligt se noget, så han kører ikke bil. Men resten har altså fået løst deres problem, og spørgsmålet er, om ikke man bare skulle udvide ordningen? Til at begynde med er der på rådhuset mange hundrede ansatte, der hver morgen indleder arbejdsdagen med øvelsen overhovedet at finde en plads i en stadig større periferi omkring rådhuset. Stik dem sådan et p-kort. Så er der alle os andre, som jo også af og til slås lidt med det parkering, ku' vi ikke også få sådan et p-kort? Som byrådspolitikerne selv har erkendt, er det altså forstyrrende at skulle forlade sit arbejde hver anden time for at stille p-skiven, ligesom der jo også om morgenen kan være rift om de pladser, der nu engang er til rådighed, men det ville hjælpe lidt på vores trængsler med sådan en tingest i forruden. Nogle af politikerne, som Socialdemokraternes gruppeformand Søren Heide Lambertsen, synes, at disse p-tilladelser lugter lidt af særligt privilegium - ja, hvor får han det fra? Det er ikke en "idé, der er groet i min have", siger han, der som medlem af økonomiudvalget i øvrigt er sikret en af de forjættede p-pladser i kælderen under rådhuset. Nej, det kan godt være, at idéen ikke er groet i socialdemokratiets rosenhave, men resten af partiets gruppe går nu lidt mere praktisk til værks og har ikke så fine fornemmelser, for de synes altså, det er irriterende med det løberi: Det blev derfor et stort ja-tak til de særlige politiker-tilladelser fra socialdemokraterne. Selv Enhedslistens Sara Nørris, der jo som partimedlem per definition elsker kollektiv trafik og ser privatbilismen som det næstondeste efter Djengis Khan, har strakt hånden frem, fordi hun af og til også bliver nødt til at hive bilen ud af garagen for at kunne nå alle sine gøremål: "Der er nogle, der bor så langt væk fra rådhuset, at det bliver besværligt for dem med offentlig transport, når de også skal passe deres almindelige arbejde før eller efter et udvalgsmøde", som hun siger. God søndag.

Annonce