Annonce
Esbjerg

DM-sølvmedalje til Esbjerg Golfklubs seniorhold

Hele holdet samlet med DM sølvmedaljerne rundt om halsen. Pressebillede

Esbjerg: DM finalespillet for seniorhold, der blev afviklet i Gilleleje Golfklub gav sølv til Esbjergs golfere. Tidligere på året vandt Esbjerg Golfklub suverænt deres pulje og var derfor blandt de fire puljevindere som spillede semifinale kampe om pladserne i årets finale.

De sidste to sæsoner er det blevet til bronze, og holdet var derfor ekstra opsat på en semifinalesejr over Helsingør Golfklub. En tæt spillet semifinale blev vundet med 10-4 og de rutinerede seniorer fra Esbjerg var klar til finalen mod vinderen af den anden semifinale Furesø Golfklub.

Finalen blev en hård fight og allerede fra start så det skidt ud for de vestjyske spillere. Halvvejs i finalen var alle spillere hårdt presset og finalen ender med en sejr til Furesø Golfklub med cifrene 10-4.

Følgende spillere var i finaleweekenden en del af Esbjerg Golfklubs seniorhold Lars Juhl (spillende holdkaptajn), Hanne Halkjær, Rene Michelsen, Lars Jørgensen, Henrik Søndergaard, Johan Budtz Pedersen, Helena Svejgaard og Klaus Skeem.

Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Naturligvis har bro følger

Før etableringen af den faste forbindelse over Storebælt var den ingen ende på bekymringerne. Fisk, fugle og pattedyr ville blive truet, måtte man dengang forstå. Efter hensynet til samfundets interesser samt følgerne for flora og fauna blev holdt op mod hinanden, blev bro og togtunnel alligevel bygget. Som bekendt gik verden ikke under. Nu foreligger en rapport om de naturmæssige konsekvenser af en bro mellem Als og Fyn. Vurderingen blev udarbejdet i januar, men er først nu offentliggjort. Forklaringen på forsinkelsen er ukendt, men måske har Vejdirektoratet slet og ret skammet sig over konklusionens banalitet. Broen vil medføre uoprettelig påvirkning af natur og dyrelivet både i anlægs- og driftsfasen. Naturen vil blive påført skader, der ikke kan gøres om, vurderer specialisterne således. Og ja, det er givetvis korrekt. Sådanne konsekvenser ligger i anlægsarbejders natur. Selv en mindre cykelsti forandrer landskabet for bestandigt. Musereder bliver ødelagt, frøer fordrevet og regnormene kan ikke længere komme op. Men skulle man af den grund undlade at sikre børns liv og førlighed på skolevejen? Svaret giver vist sig selv. Naturligvis er sammenligningen sat på spidsen og konsekvenserne af et brobyggeri ulig større end følgerne af en cykelsti. Men der kan alligevel drages nogenlunde ens konklusioner. Fordele og ulemper skal afvejes. Vi skal passe på vores miljø – ikke mindst når der er tale om et sårbart område som farvandet mellem Als og Fyn. Vil byggeri og drift have katastrofale konsekvenser for naturen, må planerne opgives. Broen skal heller ikke etableres, hvis det ikke giver overordnet mening økonomisk og samfundsmæssigt. Til gengæld skal der bygges, hvis hensynet til vores fælles bedste taler for det, og der ikke er udsigt til virkelig alvorlige skader på omgivelserne. Vi må ikke ende samme sted, som vores naboer mod syd, hvor naturklager kan forsinke etableringen af vigtig infrastruktur i år eller nogle gange ligefrem årtier.

Team Esbjerg

Dagens gode nyhed: Esbjergs håndbolddronnning laver ny aftale - derfor forlænger Estavana Polman

Annonce