Annoncørbetalt indhold

Ejer du en webshop? Sådan kan du opnå større succes med markedsføring

Annonce

Dette indhold er sponsoreret

Der findes flere webshops end nogensinde før, og konkurrencen er derfor også både skarp og hård. Der er mange om buddet og det, de allerdygtigste har tilfælles er, at være gode til markedsføring. I en webshop kan man sælge hvad som helst – alt fra services som børnepasning eller software og produkter som snus til cykelhjelme til børn.

Uanset hvad du sælger på din webshop, er der nogle grundlæggende ting, der er gode at vide og kunne, hvis du vil have et øget salg og opnå højere markedsandele indenfor din branche.

Lad os bruge webshoppen, der sælger cykelhjelme til børn som eksempel.

1. Lær din kunde at kende

Selvom vi her sælger et produkt, som er lavet til, at blive brugt af børn, så er det yderst sjældent at barnet selv køber cykelhjelmen – og når vi har at gøre med en webshop er det næsten udelukkende voksne, der køber en cykelhjelm til et barn. Men når det er sagt, så er der mange børn, der sagtens kan finde ud af at bruge internettet, og selv finder ud af, hvordan cykelhjelmen skal se ud. Derfor kan man gøre det nemt for børnene at dele produkterne med deres forældre, ved man eksempelvis kan dele et produkt direkte med dem eller lave en ønskeliste, hvor de kan gemme de cykelhjelme, de bedst kan lide. Så selvom køberen er forældre, er brugeren børn og der skal derfor tænkes på begge aldersgrupper i både vores markedsføring og hvordan hjemmesiden er lavet.

2. Gør webshoppen brugervenlig

Noget af det vigtigste, når du har en webshop, er at gøre den brugervenlig. Den skal testes af målgruppen, for hvad der virker simpelt eller ligetil for dig, er det måske ikke, for den person, som skal købe et produkt. Hav derfor tydelige CTA’er (Call to Action), der viser hvad knapperne fører til. Gør købsflowet så nemt som muligt, ved at have alle betalingsmuligheder og sørg for, ikke at have for meget andet larm, der kan distrahere den potentielle køber. Led gerne op til inspiration og vær gerne specialisten på området. Hvorfor bør kunden købe netop dette produkt og hvornår egner dette sig produkt bedre end et andet? På vores webshop for cykelhjelme til børn kan vi passende have en kategori der hedder ”Disney” eller ”Sjove farver”, man må hjertens gerne være kreativ i sin kategoriindeling, men det skal blot være tydeligt at forstå hvad der hører til hvilken kategori. Man kan også lede til mersalg, ved under hver produktside, at have en karousel kørende med relaterede produkter eller ”andre kiggede også på…”. Dette er et godt salgstrick, da folk godt kan lide, at se hvad andre gør.

3. Vær tilstede hvor målgruppen er

Endnu engang skal vi i vores tilfælde huske på, at der er forskel mellem kunden og vores bruger. Den ultimative købsoplevelse for os, med en webshop med cykelhjelme til børn ville være, at børnene ønsker sig cykelhjelmen og spørger deres forældre om de må få én, fremfor at den voksne synes det er en god idé, at barnet går med cykelhjelm og derfor køber en til sit barn. Her skal vi dog passe på med, at markedsføre til børn, da dette er forbudt – men man kan sagtens være kreativ. Så endnu engang, skal vi lære vores målgruppe at kende, og finde ud af, hvor de befinder sig. Når vi skal sælge cykelhjelme til børn, skal vi måske nærmere gøre brug af medier som Tik Tok og Snapchat fremfor Facebook og Instagram, fordi det er disse medier vores brugere er på. Men vi skal også være tilstede, når folk selv opsøger at købe en cykelhjelm, hvilket de ofte vil gøre over Google – men vores målgruppe, bruger faktisk ligeså ofte YouTube som en søgemaskine, så måske reklamer på YouTube ville være ideelt.

På den måde, kan vi ganske hurtigt lave en marketingplan, hvor vi kan teste forskellige ting, for at finde ud af, hvad der virker bedst for netop vores målgruppe. Det handler ikke altid om, at gøre hvad de konkurrerende gør, men netop om, at skille sig ud, og gøre sig bemærket, der hvor målgruppen befinder sig.

Dette indhold er sponsoreret

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.