Annoncørbetalt indhold

En bedre infrastruktur på mobildataområdet kan være på vej til Vestkysten

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Krisetider kan være mørke, triste, tunge – og oplysende. For det har næppe gået nogens næse forbi, at forretninger, organisationer og foreninger, der har været klar til at omstille sig digitalt, har overlevet og levet stærkt igennem krisen. Ej heller er vi i tvivl om, hvorvidt det er nemmere at være i isolation, hvis man har en god netværksforbindelse.

Alle danskere har igennem krisen vænnet sig til, at digitalisering måtte fylde en større del af deres liv. Her har særligt nogle områder på Vestkysten oplevet, hvor besværligt det har været ikke at have samme mobildatadækning som resten af landet.

Annonce

Pandemi og sammen på afstand

Skoler, virksomheder og organisationer var relativt hurtige til at omstille deres undervisning, salg og formidling til online brug. Der var naturligvis større grupper, som ikke kunne servere deres madoplevelser, koncertoplevelser, forlystelser, idrætsoplevelser osv. Og her var krisen utrolig hård og dyb. Men for resten – de, der kunne omstille deres aktivitet online – så det pludselig mindre mørkt ud, da vi lukkede.

Det eneste, forbrugerne, studerende, ansatte, medlemmer osv. behøvede, var en stærk og god netværksforbindelse. Den gode forbindelse og it-kundskaberne fik en enorm værdi, og det er et område, der allerede har stor status i samfundet samt på markedet. Den dårlige forbindelse fik ligeledes store konsekvenser.

5G dækning – hurtigere, bedre og sikre

Havde udrulningen af 5G foregået lige inden krisen, var to ting formentlig sket: Konspirationsteorierne var eksploderet – mere end de i forvejen er – på de sociale medier om 5G frekvensen og stråling. OG en hel del mennesker havde haft væsentlig færre problemer med at komme helskindet igennem krisen. Med et 5G mobilabonnement, som har vist sig at være både hurtigere, mere pålideligt og sikrere end 4G, ville udsving og dårlig forbindelse formentlig have haft mindre betydning.

Særligt på Vestkysten kunne 5G netværk have hjulpet de udsatte borgere, som måtte barrikadere sig. 5G mobildata kunne have hjulpet til nemmere indkøb online, til vækst for virksomhederne, til bedre forbindelse for menneskene, der søgte i sommerhus, og en bedre mulighed for at deltage i hjemmeundervisningen.

For der er store udfordringer i flere områder på Vestkysten, hvor forbindelsen er dårlig og langsom, og som hæmmer arbejde, skole eller kontakt til familie eller sundhedspersonale. Det er selvfølgelig ingen ny udfordring, men den blev væsentlig mere klar for virksomheder som borgerne, da Danmark lukkede fysisk og blev digital. Men er det så realistisk, at 5G løser den udfordring?

Løser 5G mobilnetværk problemet på Vestkysten?

5G i Danmark er som 4G eller fibernet ikke konstant og ej heller i hele landet. Så et mobilabonnement med 5G løser ikke problemerne med skævvridningen i datahastigheden landet over. Hvad den derimod kan gå hen at gøre er at løfte niveauet til en grad, hvor selv en ringe forbindelse er god.

Det kan være løsningen med det nye og hurtige mobildata. Det kan dog ikke stå alene. Derfor er der også lagt pres på fra Folketingets side, hvor man vil den dårlige forbindelse til livs. Det skal være muligt at få dækning overalt i landet, fordi vores liv i manges henseende kræver det. I starten vil svært tilgængelige områder dog ikke kunne nyde brug af 5G, men det er på vej.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.