Annonce
Vejen

- En gazelle er ikke målet i sig selv; et udtryk for vækst

ASA Invest er et ejendomsselskab i ASA Group, som investerer og udlejer ejendomme. Her er det CEO og indehaver Jakob Bisgaard. Foto: Søren Dippel
ASA Invest har drøntravlt med køb, udlejning og salg af erhvervsejendomme. JydskeVestkysten sætter her i starten af det nye år fokus på gazellerne i spørgsmål-svar-format.

Vejen: Virksomheden ASA Invest har præsteret en vækst på 163,9 procent. Det har givet virksomheden i Vejen en gazelle fra dagbladet Børsen.

Hvad er jeres umiddelbare reaktion på, at I tilhører den skare af virksomheder rundt i Danmark, som har mest fart?

- Vi er glade for anerkendelsen. Vi forsøger i alle de ting, vi rører ved, at skabe vækst og udvikling, fortæller Jakob Bisgaard, CEO og indehaver.

Er det en særlig ordre, som har afstedkommet jeres vækst, eller er der mere tale om et langt, sejt træk?

- Der har været flere tiltag og aftaler, som er lykkedes så det er egentligt blot en række forventede resultater.

Har jeres travlhed/vækst betydet, at I har ansat flere medarbejdere?

- ASA Invest er egentligt en del af en større gruppe under ASA Group, og samlet set er der fart på, hvilket betyder at vi konstant er på udkig efter kvalificeret arbejdskraft. Vi har det seneste år ansat en del personer og forventer, at fortsætte væksten i 2020.

Hvor mange medarbejdere er I? (Forventer I at være flere om et års tid)

Vi er cirka 100 personer samlet set i Danmark, Norge og Polen. Men i ASA Invest er der blot et par personer tilknyttet. ASA Invest trækker på de medarbejdere, de skal bruge fra ASA Group, når behovet opstår, så det er en lidt anderledes struktur end man ofte ser, men det giver os en god fleksibilitet.

Vil I give en kort beskrivelse af, hvad det er, som jeres virksomhed beskæftiger sig med?

- Køb, udlejning og salg af erhvervsejendomme. Herudover har vi lidt projektudvikling og grundkøb og salg.

Hvordan ser I på muligheden for, at I næste år igen vil kunne modtage en gazelle?

- En gazelle er ikke et mål i sig selv. Det er egentligt blot et udtryk for vækst. Vi fokuserer mere på bundlinjen, men vi vil da tro, at der er gode muligheder for at vi igen til næste år får en gazelle. Det vil så blive den fjerde i træk blandt vores selskaber.

Er der forhold, som giver anledning til bekymring i den nærmeste fremtid? (Lokale forhold, lovgivning, globale trusler)

- Vi er meget opmærksomme på, om der er opbremsning i økonomien. Vi forsøger at forberede os bedst muligt til en sådan situation.

Det nye år 2020 venter. Hvordan er jeres forventninger for jeres virksomhed til det nye år?

- 2020 bliver et godt og spændende år. Vi har store forventninger og glæder os til at tage fat.

Annonce
2020 bliver et godt og spændende år. Vi har store forventninger og glæder os til at tage fat.

Jakob Bisgaard, CEO og indehaver

15 lokale gazeller

Det går så stærkt hos nogle af virksomhederne i Vejen Kommune, at de kan kalde sig gazeller.

Det er dagbladet Børsen, som hvert år kigger nærmere på en række parametre, og i alt 2.043 virksomheder rundt i hele landet har modtaget et gazelle-trofæ. I Vejen Kommune er der denne gang 15 virksomheder, og det er to færre, end det var tilfældet i 2018.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Mens regeringen tøver, holder danskerne i kø

Læserbrev: Omtrent fire måneder er der gået, siden den socialdemokratiske transportminister, Benny Engelbrecht, proklamerede i JydskeVestkysten, at han for længst er trukket i arbejdstøjet, og at der fra regeringens side bliver arbejdet hårdt på en ny infrastrukturplan. Noget vi i Venstre selvsagt var glade for at høre. Nu er der som sagt gået over fire måneder, og på kalenderen står der 2020. Mere end et halvt år er gået, siden Socialdemokratiet flyttede ind i regeringskontorerne, og danskerne er endnu ikke stillet en infrastrukturplan i udsigt. Mens trafikken på de danske veje snegler sig afsted, og borgere og virksomheder bruger mere tid på kø og trængsel, kan transportministeren end ikke sætte et årstal på en ny infrastrukturplan. Alle os sydjyder må således gå rundt i uvished – vi ved ikke, om vi er købt eller solgt. Og uvisheden skaber selvfølgelig bekymring. For hvad skal der ske med Ny Midtjyske Motorvej? E45/E20 ved Kolding? Rute 11 fra Korskro til Varde? Eller for den sags skyld opgraderingen af Rute 11 til Tønder? Ingen ved det. Sidste år kom vi i Venstre i mål med en aftale om at investere mere end 110 milliarder kronet i vores infrastruktur frem mod 2030. Investeringer, som ville sikre vækst og bosætning over alt i Danmark. Derfor er det mildest talt bekymrende, at vi i Sydjylland ikke kan vide os sikre på, om de investeringer, som vi i Venstre var med til at aftale, overhovedet bliver til noget. I Venstre vil vi arbejde for, at vi hurtigst muligt bliver indkaldt til forhandlinger om en infrastrukturaftale. Vi kan ikke vente længere. For når borgere og virksomheder holder i kø koster det samfundet 20 milliarder kroner om året. Derfor er en god og sammenhængende infrastruktur helt grundlæggende for fortsat vækst og udvikling. Noget som er altafgørende, hvis vi skal investere i velfærd og grønne løsninger. Så alt imens regeringen har skudt endnu et løfte til hjørne, må vækst og udvikling sættes på pause.

Annonce