x
Annonce
Tønder

Erhvervsråd efter kritik: Nyt slogan er meget mere end tre ord

Nu har vi fået en brandingprofil, som skal forene de mange ting og tiltag, vi har gang i, under én paraply, og det gør den ret godt, siger erhvervs- og udviklingsdirektør i Vækstråd Tønder, Lene Grønning. Foto: Hans Chr. Gabelgaard

Tønder Erhvervsråd tager til genmæle over for kritikken af rådets nye slogan - Rig på tur - der måske bliver hele Tønder Kommunes. Sloganet er meget mere end tre ord - det er en markedsføringsplatform, forklarer direktør.

TØNDER: Tønder Erhvervsråd har udsendt en pressemeddelelse, der går til forsvar for det nye slogan 'Rig på tur', der ellers har mødt temmelig massiv kritik.

Som en af de bærende søjler i Vækstråd Tønder, står Tønder Erhvervsråd bag Tønders nye slogan, der er gået hen og blevet landskendt på rekordtid.

Erhvervsrådet har arbejdet med at skabe en kernefortælling og en markedsføringsplatform, der kan rumme hele Tønder kommune og alle de mange tilbud og aktiviteter som hele kommunen byder på på en gang.

- Kernefortællingen og ideen bag det nye slogan er at tage ejerskab på ordet "tur" og bruge det aktivt i markedsføringen af Tønder Kommune. Mulighederne er uudtømmelige og der kan skabes et stort katalog af budskaber for Tønder ved brug af ordet "tur". Reelt er der ingen grænser for, hvad vi kan bruge vores tur-fortælling til, siger formand for Tønder Erhvervsråd, Henning Nielsen, i en pressemeddelelse.

Annonce

Livet er ikke en lang optur, men vi har taget ejerskab på ordet "tur", hvilket er en rigtig god start.

Henning Nielsen, formand for Tønder Erhvervsråd

Ikke dyrt slogan

Erhvervs- og udviklingsdirektør i Vækstråd Tønder, Lene Grønning, tiltrådte jobbet den 1. august. Hun har derfor ikke været med til at sætte rammerne for det nye slogan. Men hun støtter op om det, fortæller hun.

Pressemeddelelsen fra erhvervsrådet skal sætte fokus på, at sloganet "rig på tur" er meget mere end tre ord.

- Det væsentligste er ikke sloganet. Det væsentligste er, at vi har fået en platform til at markedsføre og brande Tønder Kommune. Nu har vi fået en brandingprofil, som skal forene de mange ting og tiltag, vi har gang i, under én paraply, og det gør den ret godt, siger Lene Grønning, der ikke mener, at en kvart million for løsningen af opgaven og sloganet er en krone for meget.

- Aros Kommunikation (leverandøren af markedsføringsplatformen "Rig på tur", red.) har haft tre folk til at løse opgaven, tilføjer hun.

Tur-ejerskab

Tilbage til formanden i Tønder Erhvervsråd, som fortæller, at da man blev præsenteret for det nye slogan 'Rig på Tur', skulle det lige ind og vende.

- Når man får tænkt over, hvilke muligheder vi har for kommunikation med udgangspunkt i ordet "tur", så passer det virkelig godt til at beskrive Tønder kommune som et aktivt sted, siger Henning Nielsen, der erkender, at der også findes negativt ladede ord, der kan dannes med "tur".

- Sådan er det. Livet er ikke en lang optur, men vi har taget ejerskab på ordet "tur", hvilket er en rigtig god start, siger Henning Nielsen i meddelelsen.

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Vejen

Gårdbrand: Grisene slap med skrækken

Kommentar

Byens butikker skal bruges - også efter coronakrisen

Fredag eftermiddag blev jeg ringet op. Min frisør havde taget fat i sin kalender og var begyndt at kontakte alle de kunder, hun har eller rettere havde en aftale med i sin salon. Min yngste og jeg stod for tur lige før påske, men den tid kan i sagens natur ikke gennemføres, så min udmærkede frisør ville lige høre, om hun måtte ringe mig op på den anden side. På den anden side af coronakrisen. Lad frisøren være bare et eksempel af mange på, hvordan de selvstændigt erhvervsdrivende kæmper for deres forretninger i disse uger. Frisøren får assistance fra Folketingets hjælpepakker, så hun regner med at klare sig, men hjælpepakker gør det ikke alene. For ville kunderne også være hos hende efter coronaen uden et opkald? HERMED TIL BUTIKKERNE i Aabenraas gågade: Mange af dem ligger lukkede hen, enkelte har genåbnet, og flere gør sig samme overvejelse. I denne uge blev vi på redaktionen kontaktet af Gitte Jensen og Solvejg Jensen fra henholdsvis Tinzon House og Ole Chokolade. De ville gerne fortælle, at de var begyndt at samarbejde nærmest under mottoet - køb lidt hos den ene og få noget med fra den anden også. Dette budskab havde de fortalt på Facebook, men som de konstaterede, er de sociale medier ikke alt, og de ville da gerne have lidt hjælp af os gennem både vores trykte og digitale platforme hos Jysk Fynske Medier. Her i kommunen og landsdelen JydskeVestkysten og Aabenraa Ugeavis. DEN SLAGS GØRES under sædvanlige omstændigheder i annoncer, men her har jeg så valgt undtagelsen - ikke for at hjælpe de to forretninger alene. Eller specifikt, men for at lade Gitte og Solvejg og deres butikker være eksemplet på, at krisetider tvinger virksomheder, forretninger og alle andre selvstændige til at lede efter nye veje til indtægterne. Som Gitte Jensen fra Tinzon House formulerer det: - Jeg tænkte, at vi ville være et godt match. For Solvejg og Ole Chokolade er det højsæson i påsken, og hvis nu vi kunne gøre noget i fællesskab, løfte noget sammen, kunne vi måske holde hjulene i gang. For de to butikker og alle andre kan vi håbe, at det lykkes. At de også vil være her på den anden side. For der kommer en dag, hvor normaliteten vender tilbage. Formentlig i små bidder, men også til den tid skal vi huske, at forretningslivet i gaderne kun er der, hvis det bruges. Af os. I DENNE TID har vi opdaget, hvad det vil sige, og hvordan det føles, når gaderne forekommer at være søndagsforladte hele ugen. I flere uger. Der mangler noget. Byens butikker har også brug for dit lokale engagement efter coronaen. Eller som Solvejg Jensen formulerer sit ønske: - Fra kunder hører jeg, at de føler sig skræmte over, at der er så lukket. Sådan kunne det måske blive engang. Vores håb er, at de vil købe lokalt. Og min egen frisør - hun kan bare ringe. PAS PÅ HINANDEN

Annonce