Annonce
Ishockey

Esbjerg Energy smed 2-0-føring i Herlev

Mark Pederson kunne ærgre sig over, at Herlevs to mål faldt i power play. Arkivfoto
Tilsyneladende sikker sejr sat over styr i Herlev. Onsdag præsenterer klubben en stor nyhed på spillerfronten.

Esbjerg Energy: Esbjerg Energy fik ikke just den optimale start på den nye sæson, da en 2-0-føring blev sat over styr i kampen mod Herlev, der endte med at vinde 3-2 efter straffeslag.

Esbjerg Energy stillede op uden den skadede Grayson Downing og Christian Wejse, der stadig mangler at afsone fire spilledage af den karantæne, han fik i kvartfinalen mod Frederikshavn i sidste sæson.

I den serie sad Niklas Andersen også ude i de sidste kampe, men tirsdag aften var han tilbage på Esbjerg Energys hold, og det var ham, der midt i første periode gjorde det til 1-0 for gæsterne.

I starten af anden periode var det så en af de nye udlændinge, Travis Brown, der øgede til 2-0.

Den føring holdt mindre end to minutter ind i tredje periode, da Johan Skinnars reducerede, og midt i perioden var det så Victor Carlsson, der udlignede – begge Herlev-mål faldt i power play.

Overtiden gav ingen scoringer, men det var hjemmeholdet, der var bedst i straffeslag, og det gav en 3-2-sejr.

Esbjerg Energy fik således en halvskidt start på sæsonen, men det kan der måske bødes lidt på, når der onsdag kommer en markant nyhed på spillersiden. En gammel kending vender tilbage.

Følg med på www.jv.dk/sport eller læs om den nye spiller i den trykte avis onsdag morgen.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Danmark

55 til 80 ejendomme risikerer at skulle lade livet ved ny Hærvejsmotorvej

Læserbrev

Mens regeringen tøver, holder danskerne i kø

Læserbrev: Omtrent fire måneder er der gået, siden den socialdemokratiske transportminister, Benny Engelbrecht, proklamerede i JydskeVestkysten, at han for længst er trukket i arbejdstøjet, og at der fra regeringens side bliver arbejdet hårdt på en ny infrastrukturplan. Noget vi i Venstre selvsagt var glade for at høre. Nu er der som sagt gået over fire måneder, og på kalenderen står der 2020. Mere end et halvt år er gået, siden Socialdemokratiet flyttede ind i regeringskontorerne, og danskerne er endnu ikke stillet en infrastrukturplan i udsigt. Mens trafikken på de danske veje snegler sig afsted, og borgere og virksomheder bruger mere tid på kø og trængsel, kan transportministeren end ikke sætte et årstal på en ny infrastrukturplan. Alle os sydjyder må således gå rundt i uvished – vi ved ikke, om vi er købt eller solgt. Og uvisheden skaber selvfølgelig bekymring. For hvad skal der ske med Ny Midtjyske Motorvej? E45/E20 ved Kolding? Rute 11 fra Korskro til Varde? Eller for den sags skyld opgraderingen af Rute 11 til Tønder? Ingen ved det. Sidste år kom vi i Venstre i mål med en aftale om at investere mere end 110 milliarder kronet i vores infrastruktur frem mod 2030. Investeringer, som ville sikre vækst og bosætning over alt i Danmark. Derfor er det mildest talt bekymrende, at vi i Sydjylland ikke kan vide os sikre på, om de investeringer, som vi i Venstre var med til at aftale, overhovedet bliver til noget. I Venstre vil vi arbejde for, at vi hurtigst muligt bliver indkaldt til forhandlinger om en infrastrukturaftale. Vi kan ikke vente længere. For når borgere og virksomheder holder i kø koster det samfundet 20 milliarder kroner om året. Derfor er en god og sammenhængende infrastruktur helt grundlæggende for fortsat vækst og udvikling. Noget som er altafgørende, hvis vi skal investere i velfærd og grønne løsninger. Så alt imens regeringen har skudt endnu et løfte til hjørne, må vækst og udvikling sættes på pause.

Annonce