Annonce
Esbjerg

Esbjergensere skal lære at prale

Jes S. Bjerg skal lære borgerne i Esbjerg Kommune at bruge superlativer, når de taler om deres by og kommune. Her er en af plakaterne fra kampagnen.

Esbjerg Kommune vil med et glimt i øjet gennem en kampagne lære borgerne at bruge en masse positive tillægsord om deres by og kommune. Prisen for kampagnen er 160.000 kroner.

Annonce

Esbjerg: Vestjyder er ikke ligefrem kendt for at smide om sig med store ord og superlativer. Men det skal der laves om på.

I fem små film skal en såkaldt pralekonsulent lære esbjergenserne at løfte armene op over hovedet og i positive vendinger fortælle om byen og kommunen.

Der er verdensmanden Jes S. Bjerg, der indtager Esbjerg og prøver at få kendte og ukendte esbjergensere op i pralegear og vælge positive tillægsord fra en lidt højere hylde end tidligere.

Det er en kampagne med masser af selvironi og glimt i øjet, fortæller borgmester Jesper Frost Rasmussen (V).

- Det er ment som en sjov gimmick, hvor der bliver prikket lidt til fordomme om Esbjerg. Men der er selvfølgelig også alvor i det. Vi vil gerne have borgerne til at være ambassadører for Esbjerg Kommune. Vi synes jo selv, at vi har rigtig meget at byde på indenfor blandt andet sport, kultur og natur, og jeg ser kampagnen her et som en del af vores store mål om trække nye borgere og studerende til Esbjerg, siger Jesper Frost Rasmussen.

Kampagnen

Kampagnen "Pral for Esbjerg" består af fem små film, der bliver lagt ud på Esbjerg Kommunes Facebookside og Youtubekanal.Den første bliver offentliggjort fredag den 7. september, og de resterende fire vil blive lagt ud i løbet af september måned.

Der er ifølge Jesper Frost Rasmussen over 25.000 personer, d er har set teaseren på kommunens Facebookside.

Annonce

Ringe i vandet

Det er to eks-esbjergensere, der har et bureau i Herning-området, som har leveret de fem film til kampagnen "Pral for Esbjerg", og det er den ene af de to, som spiller pralekonsulenten Jes S. Bjerg, der mildest talt er vild med superlativer.

På kommunens Facebookside er der lagt en teaser ud for kampagnen, og her er der flere, der har stillet spørgsmål ved nødvendigheden af kampagnen, og ved det fornuftige i at bruge penge på den.

- Hele kampagnen har kostet 160.000 kroner. Det kan godt være, at der er nogle, der synes, at det er spild af penge, og at de kunne være brugt på noget andet og bedre. Sådan vil det nok altid være. Personligt synes jeg, at det er billigt, når man tænker på, hvad vi får for pengene. Vi ville gerne lave noget anderledes, og jeg har et håb om, at de små film her vil blive delt og kommenteret langt ud over kommunegrænsen og måske pirre nysgerrigheden også hos borgere udenfor Esbjerg. Vi håber, det kan brede sig som ringe i vandet, siger Jesper Frost Rasmussen.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Varde

Den irske pub i turistby får bøde og sur smiley

Danmark For abonnenter

Coronasmittede får anerkendt arbejdsskader: Ingen har endnu udsigt til erstatning

Annonce