Annoncørbetalt indhold

Esbjergenserne låner til julens udgifter

Andreas Linde (til venstre) er administrerende direktør for Matchbanker. Han grundlagde lånsammenligningstjenesten i midten af 2017 sammen med IT-direktør, Stefan Vinding Olesen (til højre).

December er betragtet som årets dyreste måned. Dette kan også ses af esbjergensernes låneadfærd i juletiden, viser ny undersøgelse foretaget af lånsammenligningstjenesten Matchbanker.dk.

Vi synger det hvert år rundt om juletræet: Julen varer længe, koster mange penge. Det er derfor ikke så overraskende, at befolkningen i Esbjerg er mere tilbøjelig til at optage lån til shopping i julen sammenlignet med årets øvrige måneder.

En undersøgelse fra Matchbanker.dk viser, at 15,2% af esbjergensernes forbrugslån, der bliver optaget af tjenestens brugere fra den 15. november til den 15. december, bliver anvendt til juleshopping - hvorimod kun 8,2 % af forbrugslånene bliver brugt på shopping resten af året. Dette svarer til en stigning på hele 85,4%, hvilket indikerer, at julen ikke kun er højtid for tradition og hygge, men også for shopping.

For at dykke længere ned i danskerne låneadfærd i julen, har Matchbanker foretaget en landsdækkende spørgeskemaundersøgelse, der har indhentet 2.911 besvarelser i alt.

Undersøgelsen viser, at 52,7 % af de adspurgte danskere, der har optaget lån, helt eller delvist anvender

lånet til at dække julens udgifter (såsom julefrokoster, julegaver og rejseudgifter). Opgørelsen viser desuden, at 30,5 % af undersøgelsens deltagere bruger hele eller dele af deres lån specifikt til julegaveindkøb. Det viser, at danskerne i høj grad søger at dække udgiftsposterne i julen med online forbrugslån.

- Julen er en tid, som er forbundet med udgifter, som ligger ud over det sædvanlige - men også en tid forbundet med hygge og traditioner, som de færreste er villige til at gå på kompromis med. Derfor er det helt naturligt, at danskerne vil være tilbøjelige til at dække nogle af julens ekstraudgifter med et lån, som de så kan betale tilbage i starten i 2018, hvor vi går ind i en - forbrugsmæssigt - mere stille periode, siger Matchbankers administrerende direktør, Andreas Linde, der iværksatte Matchbanker-konceptet i 2017 sammen med IT-direktør, Stefan Vinding Olesen.

Annonce

Om Matchbanker

Matchbanker blev grundlagt på baggrund af visionen om at gøre det nemt, hurtigt og sikkert for forbrugerne at finde skræddersyede lånetilbud.Matchbanker guider dig gennem junglen af online lån, så du bedre kan finde det helt rette lån til dig og din situation.

Matchbanker er således din personlige låneberegner, der finder de bedste lånetilbud til dig på baggrund af oplysninger om din situation og dine behov. Du skal blot udfylde en kort formular, hvorefter du vil få adgang til en liste med lånemuligheder, skræddersyet til dig.

Denne proces sker inden for få sekunder, hvorfor du sparer en masse tid og besvær, idet du ikke selv skal finde og sammenligne lån.

I dag opererer Matchbanker både i Danmark, Sverige, Norge, Spanien og Polen.

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.