Annoncørbetalt indhold

Få styr på bilafgiften – også på de tyske biler

Annonce

Denne artikel er sponsoreret af afgiftportal.dk

Der er mange faktorer at tage højde for, når du køber bil i Danmark. En af de større bekymringer er de danske bilafgifter. Om du køber i Danmark eller importerer en flot vogn, så skal du regne med en betydelig afgift oveni hatten. Og det beløb kan være helt afgørende for, om en handel er god eller dårlig.

Vi vil her gennemgå et par af de mange regler og afgifter. Men skal du bruge et eksakt beløb på netop den bil, du overvejer at købe, så anbefaler vi kraftigt at få professionel hjælp. Steder som Afgiftsportalen er en troværdig og økonomisk forsvarlig løsning, og de har endda prisgaranti. De kan svare på spørgsmål om alt omkring afgifter, også bilafgifter på tyske biler.

Import af køretøjer Vælger du at importere, så er der en række ting, du bør være opmærksom på. F.eks. glemmer mange at tage højde for tolden ved import af biler uden for EU’s grænser. Så overvejer du at importere, kan det altså være en god ide at tjekke især det store tyske bilmarked ud, før du leder uden for EU. Vil du alligevel derud, så svarer tolden til 10 % af bilens salgsværdi inklusive ekstra udstyr.

Afgiften på din importerede bil afhænger også af, om du skal have nummerplade på bilen, hvilken farve nummerpladen har, og om bilen er ny eller gammel. Bilen anses for ny, når den har kørt under 2.000 kilometer og er under fire år gammel. Dertil betyder slid, skader og mængden af ekstraudstyr selvfølgelig meget for værdien. Det er næsten umuligt at beregne ordentligt selv, så det kan være en god ide at få en nem og billig forhåndsvurdering uden binding. SKATs hjemmeside kan også hjælpe dig med at beregne, hvad afgiften på din tyske bil bliver.

Kan det betale sig? At gøre en god (læs: billigere) handel med en bil fra Tyskland er desværre ikke så ligetil, som man kunne ønske sig. Vil man blot gøre brug af det enorme udvalg og de lækre tilvalgsmuligheder, man kan finde på det tyske marked, så er det intet problem. Men søger man at spare penge, så kræver det noget research.

Man skal kigge sig om efter en forhandler, som har, hvad man søger, til den rigtige pris. Herefter skal man enten selv beregne eller få hjælp til at beregne, hvad afgifterne bliver, hvad det kommer til at koste at transportere den samt få styr på nummerplader/prøveplader.

Det er også vigtigt, at du sikrer dig, at du får, hvad du betaler for. Er du på nogen måde usikker omkring noget, så bed om billeder af bilen, og tag eventuelt derned selv – hvis du har forstand på at tjekke kilometertal og papirer, så kan du spare dig selv mange bekymringer. Sørg også for at nærlæse kontrakten, INDEN du skriver under!

Tag dig tiden Der er mange ting at have for øje, når du vil importere en bil. Brug derfor god tid på at undersøge muligheder og alternativer, tjek sælgerens legitimitet ud, rådfør dig med en ekspert, og få styr på alt papirarbejdet, før du trykker på go-knappen. Vi ønsker dig al held og lykke med at finde drømmebilen!

Denne artikel er sponsoreret af afgiftportal.dk

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.