Annonce
Indland

Alle spor er igen åbne efter færdselsuheld ved Glostrup

Linda Kastrup/Ritzau Scanpix
Alle vognbaner er efter et færdselsuheld åbnet op igen på motorring 3 ved Glostrup i nordgående retning.

Efter et uheld med to implicerede køretøjer er alle vognbaner på motorring 3 i nordgående retning nu åbnet op for trafik igen.

Tidligere fredag eftermiddag havde beredskabet spærret alle vognbaner på strækningen efter uheldet.

Men beredskabet har nu ryddet op på strækningen, der nåede at være afspærret i under en time.

Der er tale om frakørsel 24 ved Roskildevej.

Det skriver P4 Trafik og Hovedstadens Beredskab på Twitter.

Lars Jørgensen, der er vagtchef i Københavns Politi, fortalte tidligere på eftermiddagen til Ritzau, at der ikke er nogen alvorligt tilskadekommende ved uheldet.

- Der var to biler involveret i uheldet, men der er ingen alvorligt tilskadekommende, oplyste Lars Jørgensen, der er vagtchef i Københavns Vestegns Politi.

- En af bilerne har fået et ordentligt skub og står midt i det hele, lød det fra Lars Jørgensen.

/ritzau/

Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Billund

Gratis: Hyggeaften hos Hr. P

Leder For abonnenter

Naturligvis har bro følger

Før etableringen af den faste forbindelse over Storebælt var den ingen ende på bekymringerne. Fisk, fugle og pattedyr ville blive truet, måtte man dengang forstå. Efter hensynet til samfundets interesser samt følgerne for flora og fauna blev holdt op mod hinanden, blev bro og togtunnel alligevel bygget. Som bekendt gik verden ikke under. Nu foreligger en rapport om de naturmæssige konsekvenser af en bro mellem Als og Fyn. Vurderingen blev udarbejdet i januar, men er først nu offentliggjort. Forklaringen på forsinkelsen er ukendt, men måske har Vejdirektoratet slet og ret skammet sig over konklusionens banalitet. Broen vil medføre uoprettelig påvirkning af natur og dyrelivet både i anlægs- og driftsfasen. Naturen vil blive påført skader, der ikke kan gøres om, vurderer specialisterne således. Og ja, det er givetvis korrekt. Sådanne konsekvenser ligger i anlægsarbejders natur. Selv en mindre cykelsti forandrer landskabet for bestandigt. Musereder bliver ødelagt, frøer fordrevet og regnormene kan ikke længere komme op. Men skulle man af den grund undlade at sikre børns liv og førlighed på skolevejen? Svaret giver vist sig selv. Naturligvis er sammenligningen sat på spidsen og konsekvenserne af et brobyggeri ulig større end følgerne af en cykelsti. Men der kan alligevel drages nogenlunde ens konklusioner. Fordele og ulemper skal afvejes. Vi skal passe på vores miljø – ikke mindst når der er tale om et sårbart område som farvandet mellem Als og Fyn. Vil byggeri og drift have katastrofale konsekvenser for naturen, må planerne opgives. Broen skal heller ikke etableres, hvis det ikke giver overordnet mening økonomisk og samfundsmæssigt. Til gengæld skal der bygges, hvis hensynet til vores fælles bedste taler for det, og der ikke er udsigt til virkelig alvorlige skader på omgivelserne. Vi må ikke ende samme sted, som vores naboer mod syd, hvor naturklager kan forsinke etableringen af vigtig infrastruktur i år eller nogle gange ligefrem årtier.

Team Esbjerg

Dagens gode nyhed: Esbjergs håndbolddronnning laver ny aftale - derfor forlænger Estavana Polman

Sydjylland

Små handelsskoler risikerer at miste udkantstilskud: Nu står flere til at gå i minus

Annonce