Annoncørbetalt indhold

Faste håndvægte eller justerbar håndvægte?

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Faste håndvægte eller justerbar håndvægte? 

Når du ønsker at begynde dit eget hjemmetræningscenter. Så vil en essentiel del af centeret selvfølgelig håndvægte. Her kan du vælge mellem to forskellige slags. De faste, som vil kræve at du har en række håndvægte, alt efter hvor ofte du har brug for at øge din vægt. Alternativt så kan du købe dig et par justerbare håndvægte. Fordelen her er at du bare tilføjer den vægt du ønsker til vægtstangen og dermed ikke har brug for en masse forskellige vægte.

Annonce


Øvelser med håndvægte

En fordel ved at have et sæt håndvægte i sit eget træningscenter er at man kan træne en stor del af kroppen udelukkende med håndvægte. Her er et par bud på gode øvelser med håndvægte:


Triceps Extensions

Den største muskel af dem alle i overarmen er vores triceps. Den udgør næste ⅔ af størrelsen. En af de gode øvelser er blandt andet triceps extensions som man laver stående med armene bøjet bagover hovedet så man nærmest løfter håndvægten bag fra hovedet til over hovedet. Denne øvelse er specielt god til muskelopbyggende formål, hvis det er det man ønsker. Man kan også foretage øvelsen siddende på en bænk. Dette støtter coren bedre og for nogen vil dette være at foretrække.


One arm rov

Denne øvelse har fokus på rykken, nærmere bestemt på det man kalder “vingerne” eller lats som det også hedder. Vingerne er afgørende hvis man ønsker at have den meget eftertragtede V-form som mange bestræber sig på.


Når øvelsen skal udføres er det vigtigt at man læner sig over en bænk og har vandret ryg når man trækker håndvægten op langs siden. Denne øvelse kræver lidt større håndvægte end ellers da man ofte kan løfte tungt i netop denne øvelse.


Dumbbell overhead press

Denne øvelse er en af favoritterne hos de fleste sportsudøverer. Årsagen er at den styrker både skuldre, bryst og triceps. Man behøver ikke være trænet for at få en masse ud af denne øvelse.


Denne øvelse kan både udføres siddende på en bænk eller stående. Rent lavpraktisk skal du tage en håndvægt i hver hånd og bøje armene og ind til kroppen. Håndfladerne skal vende ud af, frem ad. Herefter kører du håndvægtene til vejrs op forbi hovedet. Dette er virkelig en af de bedre øvelser.


Uanset hvilken øvelse du foretrækker så er træning af ryg, skuldre og triceps vigtige i din daglige træning. Ikke mindst for proportionerne i din muskulatur men også for at sikre en sund og stærk overkrop.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.