Annonce
Biler

Fiat giver 10 års garanti på visse betingelser

Fiat 500 Pop er en af de modeller, som er omfattet af muligheden for ti års garanti. Foto: Fiat
Den danske Fiat-importør klar med usædvanligt tilbud, der omfatter en garanti på 10 år. Den omfatter bestemte modeller og fordrer, at man finansierer bilen hos Fiat.

Importøren af Fiat går nu usædvanlige veje i markedsføringen. Det sker med en kampagne, hvor Fiat Danmark lover en garanti på hele 10 år mod normalt ellers to år.

Det er dog kun på bestemte Fiat-modeller og forudsætter, at man finansierer bilen gennem Fiat. Samtidig er der en begrænsning på 100.000 kilometer. Så man skal ikke køre mere end 10.000 kilometer om året.

Afsættet er, at Fiat kan fejre 120 år på markedet som italiensk producent. Men det er dog også klart, at Fiat som mærke har haft det svært herhjemme, hvor det stort set kun er den lille Fiat 500, der sælger. Derfor kan den ekstra garanti være et af de værktøjer, som importøren kan bruge for at sætte lidt mere gang i salget.

Annonce

Kun i maj

Modellerne strækker sig fra Panda til 500X Urban, hvor udbetalingen ved alle modeller er 0 kroner. Således lyder tilbuddet på en Fiat 500 med basisudstyret Pop og en 1,2-liters motor på 69 hk en månedlig ydelse, der hedder 1499 kroner.

En Fiat Tipo 1,4 Pop på 95 hk kan fås for 1894 kroner om måneden, mens en 500L Wagon med en 0,9-liters Twinair turbomotor på 105 hk og plads til syv koster 2118 kroner om måneden.

Den månedlige ydelse strækker sig over 108 måneder, svarende til ni år. Den sidste rate svarer til en forudbestemt restværdi på bilen. Det betyder, at man i slutningen af denne finansiering enten kan betale den endelige ydelse og på den måde købe bilen helt eller sælge den og lade lånet indfri. Det er for en 500 Pops vedkommende et beløb på 20.000 kroner. Den 10 års garanti følger bilen.

Fiats specialtilbud løber til udgangen af maj.

Annonce
Forsiden netop nu
Vejen

Nye vidner bliver afhørt i Vejen-sagen

Leder For abonnenter

Danmark skal hænge sammen

Kan man forestille sig en situation, hvor det offentlige dropper investeringen i vejnettet i dele af landet, så borgerne selv må i gang med asfalteringen? Nej selvsagt ikke. Men faktisk er det nogenlunde en parallel beslutning, vores regering har truffet ved at ikke at afsætte midler til bredbåndspuljen i sit udspil til finanslov. Danmark er på vej til at blive næsten 100 procent digitaliseret. Det rummer mange fordele. Både i dialogen med myndighederne og i privatlivet kan det meste hurtigt og bekvemt ordnes via nettet, der samtidig giver adgang til et uendeligt univers af information og underholdning. Forudsætningen for at være en del af det moderne Danmark er hurtigt, stabilt internet. Imidlertid er det fortsat steder i landet, hvor borgerne ikke har denne mulighed. Hermed er de berørte koblet af en central del af infrastrukturen. Konsekvenserne er logiske. Unge familier vælger landet fra, hvis der ikke er net af tilstrækkelig kvalitet. Man skubber således yderligere på den affolkning, der allerede er sat ind af andre årsager. Kreditinstitutternes uvilje til at yde lån til boligkøb i den knap så tæt befolkede del af landet er i forvejen et problem. Men er der heller ikke netforbindelser af en antagelig kvalitet kan boliger på landet blive usælgelige. Samtidig er det svært at drive virksomhed uden bredbånd. Både det lille mekanikerværksted i landsbyen og den moderne landmand er afhængig af computeren. Ansvaret for netforbindelser kan man ligeså lidt som byggeri af veje eller broer pålægge den enkelte. Et eksempel fra Fyn viser således, at det kan koste privatpersoner op til godt 270.000 kroner at få etableret en individuel forbindelse med fibernet. Naturligvis skal staten være sparsommelig. Men en pulje på 100 millioner kroner er ingen kæmpepost på statens samlede udgifter, der i 2018 var på næsten 700 milliarder kroner. For borgerne kan hurtig adgang til nettet til gengæld gøre en verden til forskel. Danmark skal hænge sammen.

Varde

Købmand berørt over sur smiley: Der var ingen fare for fødevaresikkerheden

Annonce