Annonce
Læserbrev

Folketingskandidat opstilling i Varde Kommune

Læserbrev: Vi er nogle, der synes, at folkene bag folketingskandidat-opstillingen i Varde Kommune tænker noget kortsigtet i deres såkaldte ”langsigtede” plan. En langsigtet plan, der ser ud til at have til formål at finde et ”langtidsholdbart” folketingsmedlem. Det ser også ud som om, at man har besluttet sig for, at der ikke må være kontinuitet i det ønske, vi og andre har, nemlig at Varde Kommune til stadighed har et folketingsmedlem fra området, der sidder i folketinget. Venstre Varde lægger op til, at man skal acceptere, at man i 8-12 år ikke er repræsenteret i København, fordi det er den tid, man mener, at man skal bruge for at gøre en ukendt kandidat kendt. Efter disse 8-12 år så har man et folketingsmedlem fra Varde-området i en ”langtidsholdbar” periode, og derefter skal der måske gå 8-12 år en gang mere på at gentage processen med at gøre en ny ukendt kendt.

Det er vigtigt for alle dele af erhvervslivet – og herunder også turisme og landbrug – at der er sammenhæng i repræsentationen på Christiansborg. Der er ikke sammenhæng i det, som Venstre i Varde Kommune har besluttet sig for med ovennævnte plan.

Brug dog ”markedsføringsperioden” på de 8-12 år af nye, ukendte kandidater til at bruge mere og allerede kendte personer på stemmesedlen til Borgen, mens vi venter på, at de nye, ukendte bliver kendte.

Det er muligt, at Venstre i Varde Kommune kan vente på at få indflydelse på Christiansborg, men det kan erhvervslivet ikke. Den plan er en ommer.

Annonce
Christian Anneberg. Arkivfoto: Christer Holte
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Danmark

55 til 80 ejendomme risikerer at skulle lade livet ved ny Hærvejsmotorvej

Læserbrev

Mens regeringen tøver, holder danskerne i kø

Læserbrev: Omtrent fire måneder er der gået, siden den socialdemokratiske transportminister, Benny Engelbrecht, proklamerede i JydskeVestkysten, at han for længst er trukket i arbejdstøjet, og at der fra regeringens side bliver arbejdet hårdt på en ny infrastrukturplan. Noget vi i Venstre selvsagt var glade for at høre. Nu er der som sagt gået over fire måneder, og på kalenderen står der 2020. Mere end et halvt år er gået, siden Socialdemokratiet flyttede ind i regeringskontorerne, og danskerne er endnu ikke stillet en infrastrukturplan i udsigt. Mens trafikken på de danske veje snegler sig afsted, og borgere og virksomheder bruger mere tid på kø og trængsel, kan transportministeren end ikke sætte et årstal på en ny infrastrukturplan. Alle os sydjyder må således gå rundt i uvished – vi ved ikke, om vi er købt eller solgt. Og uvisheden skaber selvfølgelig bekymring. For hvad skal der ske med Ny Midtjyske Motorvej? E45/E20 ved Kolding? Rute 11 fra Korskro til Varde? Eller for den sags skyld opgraderingen af Rute 11 til Tønder? Ingen ved det. Sidste år kom vi i Venstre i mål med en aftale om at investere mere end 110 milliarder kronet i vores infrastruktur frem mod 2030. Investeringer, som ville sikre vækst og bosætning over alt i Danmark. Derfor er det mildest talt bekymrende, at vi i Sydjylland ikke kan vide os sikre på, om de investeringer, som vi i Venstre var med til at aftale, overhovedet bliver til noget. I Venstre vil vi arbejde for, at vi hurtigst muligt bliver indkaldt til forhandlinger om en infrastrukturaftale. Vi kan ikke vente længere. For når borgere og virksomheder holder i kø koster det samfundet 20 milliarder kroner om året. Derfor er en god og sammenhængende infrastruktur helt grundlæggende for fortsat vækst og udvikling. Noget som er altafgørende, hvis vi skal investere i velfærd og grønne løsninger. Så alt imens regeringen har skudt endnu et løfte til hjørne, må vækst og udvikling sættes på pause.

Annonce