Annonce
Erhverv

Fonedeal er klar til at reparere telefonen

Mikkel Brosbøl, Lasse Christensen og Bjarke Andersen er de tre, som står i spidsen for Grindsteds nyeste butik, Fonedeal. Det er Lasse Christensen (i midten), som kunderne primært vil komme til at møde. Foto: Martin Ravn
Forretningen Fonedeal har nu slået dørene op i Borgergade 23 i Grindsted. Her er det muligt at få repareret sin telefon eller få købt udstyr som cover eller panserskærm.

Grindsted: Der er nu opstået endnu en mulighed for at få sin mobiltelefon repareret i Grindsted. Fredag morgen slog Fonedeal dørene op til sin nye forretning i Borgergade 23, og det er stedet at gå hen, hvis skærmen på telefonen er blevet smadret og derfor skal skiftes ud.

- Vi er en elektronikforretning, som fokuserer på reparationer af alle typer telefoner. Det er primært iPhones, men det er også Samsung og andre typer, fortæller Bjarke Andersen, der sammen med Mikkel Brosbøl og Lasse Christensen står bag Fonedeal.

Annonce

Gamerudstyr

Gaming er noget, der blandt især helt unge er blevet meget populært. Det har de noteret sig hos Grindsteds nyeste forretning, Fonedeal, hvor der derfor vil være masser af gamingudstyr til salg.

I butikken er det desuden muligt at købe covers eller panserglas til sin mobiltelefon, ligesom der handles med brugte telefoner.

Sælger brugte telefoner

Hos Fonedeal vil det også være muligt at købe brugte telefoner, der har fået en kyndig renovering. Til gengæld er det et andet sted, men skal gå hen, hvis man er på udkig efter en ny telefon.

- Vi har anerkendt, at det ikke er et marked, hvor vi kan konkurrere på prisen. Så det lader vi Elgiganten og andre om, siger Bjarke Andersen.

- Det er der to grunde til. For det første vil vi gerne skåne miljøet ved at genbruge de ting, der allerede findes, i stedet for at man hele tiden skal købe nyt, og desuden kan det være billigere for kunden. Det er win-win, tilføjer han.

Ejerne vurderer, at en kunde kan spare mellem 1000 og 1500 kroner på at købe en brugt telefon, og de garanterer, at det ikke vil være til at mærke forskel.

- Vi kan få en brugt telefon til at være i så pæn stand, at man ikke oplever, at den er brugt, siger Mikkel Brosbøl.

Erfaring fra Skjern

Det er Lasse Christensen, som kunderne primært vil komme til at møde, når de træder indenfor i butikken i Borgergade. De to øvrige ejere har adresse i København, og de vil derfor primært stå for det administrative arbejde bal kulisserne.

Når de har valgt at åbne en butik i netop Grindsted, skyldes det erfaring med denne type butik.

- Lasse har i forvejen en butik i Skjern, og den har han god succes med. Grindsted er en by, som er lidt større og har en masse industri, og den gør den meget attraktiv, fortæller Bjarke Andersen.

Grindsted Handelsstandsforening er selvsagt glad for nye medlemmer. Her er det Kristian Duedahl, der på vegne af handelsstandsforeningen byder velkommen til den nye butik. Foto: Martin Ravn
Fonedeal beskæftiger sig meget med reparationer af telefoner. Lasse Christensen står for at sidde i værkstedet og skrue, når noget er gået galt. Foto: Martin Ravn
Fonedeal kan reparere alle typer telefoner. De er eksperter i iPhones, men kan også reparere Samsung eller telefoner af andre mærker. Foto: Martin Ravn
Fredag klokken 9 blev dørene for første gang åbnet til Grindsteds nye forretning. Det gav god aktivitet i butikken. Foto: Martin Ravn
Foto: Martin Ravn
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Esbjerg

Fødevarekontrol: For gammel frugt koster Brugsen i Bramming bøde på 30.000 kroner

Leder For abonnenter

JV mener: Udskriv en dosis sund fornuft i en fart

Udeblivelser er et regulært problem i sundsvæsenet. Fordi det er spild af de trængte velfærdsressourcer, når både højt specialiseret personale og dyrt udstyr må vente forgæves på en patient, der ikke dukker op på det afsatte tidspunkt. Derfor er det helt og aldeles håbløst, at et ufleksibelt system tidligere på året betød, at en succes på Kolding Sygehus måtte lægges i graven. Succesen var et forsøg, der gav patienter med en henvisning mulighed for selv at booke en tid til skanning fremfor blot at få stukket systemets tid ud. Forsøget fik antallet af udeblivelser til at falde fra i gennemsnit 14 om ugen til fire. Det viste sig nemlig, at fleksibiliteten betalte sig. At det for patienterne gjorde en forskel. Helt banalt i form af muligheden for at kunne booke en tid, som passede ind med øvrige gøremål. Og sikkert også i form af øget ansvarlighed. En tid, man selv har booket, er svær at udeblive fra. Et sådant forsøg skulle selvfølgelig ikke bare fortsætte, men bredes ud. Ikke bare til andre afdelinger på Kolding Sygehus, men på alle sygehuse. Skulle man tro. Men sundhedsloven er firkantet, og den foreskriver, at patienter skal have en konkret tid i hånden tre dage efter henvisningen. Altså levner loven ikke plads til patientens egen booking. Derfor døde forsøget. Trods et resultat, der uomtvisteligt var positivt for både patienter og sundhedsvæsen. Region Syddanmark skubber på for at få lov til at genoptage forsøget. Ros for det. Forsøget er i sin essens et eksempel på et sundhedsvæsen, der er til for borgerne og ikke det omvendte. Det bør derfor være en formsag for Sundheds- og Ældreministeriet at finde en gangbar vej gennem egne regler og bureaukrati, så patienterne igen kan tages med i planlægningen. Sundhedsloven sikrer vigtige patientrettigheder. Det er godt, og historien viser, at det er nødvendigt. Men det er et sygt sundhedsvæsen, der kvæler gode tiltag i et stift bureaukrati. Må sundhedsministeren reagere hurtigt: Der er brug for en dosis sund fornuft i en fart.

Annonce