Annonce
Læserbrev

Forsinket. Seniorcenter og træghed – i udførelse som svar

Læserbrev: Det er ganske vist, at seniorcentret i Holsted er forsinket, og det er lige så vist, at nye forsinkelser vedbliver at spolere planlægningen for de foreninger/brugere, der formodes at skulle have glæde af huset.

Det er da ikke tilfredsstillende, og det er endnu mindre tilfredsstillende ikke at kunne få et ordentligt svar på, hvornår ombygningen forventes at være tilendebragt. God planlægning er af væsentlig betydning - især når man er ældre. Det burde ikke forflygtiges.

Som byrådsmedlem og tidligere formand for Udvalget for social og ældre spørger jeg derfor om den konkrete årsag til disse forsinkelser, og jeg vil ikke spises af med den i JV refererede forklaring “ting tager tid”. Det er ikke en anstændig forklaring, og ærlig snak må naturligvis på bordet.

Skyldes gentagne forsinkelser dårlig planlægning, mangel på overblik og opfølgning? Så må det frem i lyset, for hvem holder man hånden over (eller under) her, er vist de rette spørgsmål, direkte afledt af tidligere utilstrækkelige svar. Eller er forklaringen mon, at man bevidst trækker flytningen i langdrag for at holde hånden under Medius, der ikke ukendt er utilfreds med udsigten til at miste indtægt, når de ældre flytter til deres nye domicil? Hvis det er tilfældet, hvorfor så ikke sige det, som det er?

Det er under alle omstændigheder et faktum, at det er betænkeligt, når der ikke er bedre styr på en byggeopgave. Mere end et års forsinkelse skaber utryghed. Forsinkelsen bevæger da også tanken meget hurtigt i retning af økonomien, hvor det naturlige spørgsmål er, om ombygningen bliver dyrere, end forventet og i givet fald, hvor meget?

Er det måske ikke bare - og samlet set nødvendigt at placere et ansvar for utilstrækkeligheden, så projektet ikke løber helt løbsk. Det er alt andet lige både utilfredsstillende for byrådet og for borgernes skattekroner.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Kolding For abonnenter

Svømmehalsdirektør er dybt frustreret over lange udsigter til genåbning: Op mod 200 kunder har skrevet til Slotssøbadet

Annonce