Annoncørbetalt indhold

Fra telefonsalg til professionel rådgivning: Ase går væk fra den typiske salgsmetode og fokuserer i stedet på det individuelle behov

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Ase går væk fra den typiske salgsmetode og fokuserer i stedet på det individuelle behov

”I stedet for at pistolsælge, vil vi langt hellere fokusere på kundernes behov og agere som rådgivere i salgssituationen. Det betyder, at vi bruger tid på at finde det helt rigtige produkt til kunden, som dækker netop den enkeltes behov – og ikke bruger energi på at sælge en masse til alle”. Sådan fortæller Ases Salgschef David Dufke om tilgangen til kunderne.

Annonce

Vi kender alle sammen til telefonsælgere – og de fleste vil sandsynligvis også nikke genkendende til den irritation et sådan opkald kan fremkalde. Den følelse vil a-kassen Ase gøre op med. For det gavner ifølge Salgschef i Ase, David Dufke, ingen, hvis der takkes ja til et salg blot fordi man vil ud af samtalen. Tværtimod.

Derfor vender Ase i stedet salgssamtalen på hovedet, så udgangspunktet længere er at sælge for alt i verden, men at rådgive og vejlede kunden på bedste vis:

”Det handler om, at kunden selvfølgelig skal blive glad for sit køb, fordi produktet er relevant for dem. Vores sælgere skal agere mere som rådgivere og tage udgangspunkt i, hvordan de kan skabe værdi for potentielle kunder”, fortæller han.

Fremtidens salg

Flere og flere er i dag langt mere bevidste om, hvad de har brug for og hvad de vil have – og ikke vil have. Det giver derfor ikke mening blot at forsøge at sælge sine produkter – hvor gode de end måtte være. I stedet bør man fokusere langt mere på mennesket, og dermed sælge produkter, som forbrugeren rent faktisk bliver glad for.

Al nyere forskning inden for salg peger netop på, at mange virksomheder kører med en forældet tilgang til salg, og at man i stedet bør fokusere langt mere på at tilrettelægge sin salgsstrategi efter sine kunders behov – og det er netop den læring, som Ase allerede har taget til sig.

Ikke bare et nummer i rækken

En hurtig gennemgang af Ases trustpilot viser værdien af den nye tilgang: her er masser af positiv feedback fra medlemmer, der netop har været gennem en salgsproces. F.eks. Torben Hansen, der skriver: ” God kontakt, lytter sig ind i mine behov og ønsker”. Kasper Trane Rasmussen uddyber med en længere anmeldelse:

”Fik den bedste service og yderst grundig gennemgang. (…) Når man har afsluttet samtalen, er man ikke i tvivl om at man er i trygge hænder hos Ase. Herudover var det en fantastisk oplevelse efter denne samtale, at man faktisk blev anerkendt og modtaget som menneske. På INTET tidspunkt fik jeg følelsen af i samtalen med Heidi at det var en telefonsælger, hvor man hvis man ellers tager røret når en sælger ringer på normal vis blot, er et nummer i rækken”.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.