Annoncørbetalt indhold

Gode råd til at passe på dit mentale helbred

Annonce

Dette indhold er sponsoreret

Der skal nogle gange små skridt til en stor forandring, og hvis du går og ønsker at sadle om og gøre dit liv mere sundt - både for krop og sind - finder du guiden her. Selvforkælelse eller -forplejning kan og skal bestå af mere end blot afslapning på sofaen. Læs mere her, hvis du ønsker mere inspiration. Ofte har ordene end større magt og indvirkning end vi regner den for. Hjernen og sindet har faktisk den allerstørste magt når det handler om at føle sig sund, hvorfor det er vigtigt at prioritere et sundt mentalt helbred i sin dagligdag.

Den gode nattesøvn

Opskriften på et sundt mentalt helbred, et sundt sind og et liv i balance, er sund kost, motion i hverdagen, ro i hovedet og vigtigst af alt; en god nattesøvn. Den gode nattesøvn er virkelig vigtig, da det er her din krop og din hjerne slapper af, lader op og lader alle dagens indtryk blive bearbejdet og lagret i hjernen. Der er mange der døjer med en dårlig nattesøvn, hvilket er essentielt at få lavet om på, hvis du ønsker et sundere mentalt helbred.

Udfordrer din kreative side

Det er en god idé hele tiden at udfordrer sig selv og sin kreative side. Hjernevridning er nemlig rigtig godt for det mentale helbred, og får også tankerne væk fra de drillerier du måske går og døjer med i dagligdagen. Sudoku eller krydsord er en god måde at holde hjernen i gang og lære noget nyt, uden at hjernen bliver overbelastet. Derudover er det en god idé også at udfolde sig kreativt, for eksempel ved at male, strikke, hækle eller lignende. Teknikken kan synes vanskelig i starten, men med tiden vil det synes som et afslapningsmoment og kan frembringe en følelse af at stresse af.

Indlæg aktiviteter i dagligdagen

Vi hører hele tiden hvor vigtigt det er, at bevæge sig og dyrke motion. Sundhedsstyrelsen anbefaler at voksne skal være aktive i minimum 30 minutter hver dag. Det kan derfor være en god idé at aftale med sig selv at røre sig tre til fire gange om ugen á 30 minutter per gang. Motion holder både kroppen sund og sindet sundere. Tag trappen i stedet for elevatoren, gå eller cykel til og fra stationen i stedet for at tage bussen eller konkurrerer med dig selv eller andre om at gå så meget som muligt hver dag.

Dette indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.