Annoncørbetalt indhold

Gode råd til bedre søvn

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Har du problemer med at falde i søvn, eller vågner du alt for tidligt? Rigtig mange kæmper med søvnproblemer, som altså kan resultere i store sundhedsmæssige problemer som manglende koncentrationsevne, dårlig hukommelse, humørsvingninger og depression. Men det kan være svært omdanne den urolige søvn til dyb søvn.

De største fejl der fører til dårlig søvn

Annonce

Måske har du prøvet at droppe skærmen og mobilen før sengetid, eller gjort dig bekendt med diverse andre remedier for at sove bedre. Læs med lige her, og drop de dårlige vaner. Nikotin og koffein er faktisk blot stimulanser, der ikke hjælper hjernen og kroppen med at slappe fuldstændig af. Drop disse før sengetid, og du vil helt sikkert opleve at du ikke vågner lige så ofte i løbet af natten. Derudover kan det være en fordel med et stabilt blodsukker, fordi det medvirker til en rolig, uforstyrret søvn. Og sidst men ikke mindst, tager de fleste sine bekymringer med i seng. Prøv derfor at afsætte tid til at få skrevet bekymringerne ned, så du ikke får tankemylder og uro før du skal sove.

Tips og tricks

Men hvordan kan man selv afhjælpe problemet, hvis intet af ovenstående burde være årsag til søvnproblemer? En god søvn er afgørende for vores trivsel og velvære, så derfor er det også vigtigt, at man sover godt. Prøv med faste sengetider, hvor du kan få 7-8 timer søvn hver nat, også selvom du har travlt. Faste søvnrutiner styrker kroppen og sindet, fordi mængden af stresshormoner falder under dyb søvn. Derudover kan et godt sovemiljø også gavne søvnen. Anskaf dig en god madras, sørg for at have et mørkt, stille og køligt soveværelse, og allervigtigst, forbered dig selv og din krop på at sove mindst en time før du går i seng. Rolig musik, meditation, dæmpet belysning og læsning kan hjælpe dig med at falde helt til ro.

Når skaden er sket

Har du alligevel set den film i fjernsynet, og ligger nu ved midnat og kan ikke falde i søvn? Så er den eneste løsning at forsøge, at berolige dig selv. Vejrtrækningen er et nyttigt værktøj, fordi det kan hjælpe kroppen og sindet med at fokusere på noget andet. Gør eventuelt brug af 4-7-8 øvelsen, hvor du blot trækker vejret ind i 4 sekunder, holder vejret i 7 sekunder og puster ud i 8 sekunder. En regelmæssig rytme, hvor udåndingen varer længere end indåndingen, aktiverer et beroligende center i hjernen, så pulsen falder og tankemylder minimeres.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.