Annonce
Sport

Guldvindere gafler landsholdskører hos rivalerne

Patrick Hansen har netop sat sin underskrift på en 2019-aftale med Region Varde Elitesport. der vandt guld i ligaen i denne sæson. Foto: JB Media

19-årige Patrick Hansen skifter fra Grindsted til mesterholdet Region Varde i den kommende sæson.

De vandt guld igen i denne sæson i Region Varde efter en fejende flot superfinale på eget anlæg, men selvom det jo altså går meget godt, bliver der nu ikke hvilet på laurbærrene.

Holdleder Steven Andersen er allerede godt i gang med at få samlet et slagkraftigt hold til den kommende sæson. For to uger siden forlængede Mikkel Bech sin aftale - og nu er endnu en kører så på plads.

Patrick Hansen, der er kategoriseret som C-kører, er ny mand i Region Varde-vesten.

- Ham har vi store forventninger til. Han er et stort talent, men jeg synes faktisk, at han har været en smule overset, siger holdleder Steven Andersen.

I denne sæson har Region Varde haft en aldeles fremragende C-kører i Thomas Jørgensen, men hans flotte bedrifter på slaggerne har betydet, at han i 2019 er kategoriseret som B-kører.

Patrick Hansen fortæller, at han havde muligheden for at fortsætte i Grindsted, men det valgte han altså at sige pænt nej tak til.

- Jeg kørte kun seks matcher for Grindsted i år, og det er for lidt for mig. Derfor ville jeg gerne noget andet. Og så kender jeg jo Mikkel (Bech, red.) rigtig godt, og har han fortalt mig mange gode ting om Region Varde, så det ser jeg meget frem til at blive en del af.

- Og så vil jeg jo gerne prøve at vinde noget, hvilket de jo har haft en del succes med på det seneste.

Annonce

Et skud i bøssen

Patrick Hansen har også kørt i Polen i denne sæson. Det fortsætter han med i 2019, og så vil han også forsøge at få foden indenfor i den svenske liga.

- Desuden har jeg et skud mere i bøssen som U21-kører - og det da også til at fylde noget for mig.

I år var Patrick Hansen med til at vinde sølv ved VM for hold U21-kørere. Den finale blev i øvrigt kørt på Varde Motor Arena i Outrup.

- Sølv er ikke så godt, når man helst vil vinde guld, så et eller andet sted var det skuffende. Jeg sluttede selv lidt skidt af i den finale, men det er glemt nu. Nu handler det om at se fremad.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
112

Lastbil ramt af bom i overkørsel i Ribe

Læserbrev

Mens regeringen tøver, holder danskerne i kø

Læserbrev: Omtrent fire måneder er der gået, siden den socialdemokratiske transportminister, Benny Engelbrecht, proklamerede i JydskeVestkysten, at han for længst er trukket i arbejdstøjet, og at der fra regeringens side bliver arbejdet hårdt på en ny infrastrukturplan. Noget vi i Venstre selvsagt var glade for at høre. Nu er der som sagt gået over fire måneder, og på kalenderen står der 2020. Mere end et halvt år er gået, siden Socialdemokratiet flyttede ind i regeringskontorerne, og danskerne er endnu ikke stillet en infrastrukturplan i udsigt. Mens trafikken på de danske veje snegler sig afsted, og borgere og virksomheder bruger mere tid på kø og trængsel, kan transportministeren end ikke sætte et årstal på en ny infrastrukturplan. Alle os sydjyder må således gå rundt i uvished – vi ved ikke, om vi er købt eller solgt. Og uvisheden skaber selvfølgelig bekymring. For hvad skal der ske med Ny Midtjyske Motorvej? E45/E20 ved Kolding? Rute 11 fra Korskro til Varde? Eller for den sags skyld opgraderingen af Rute 11 til Tønder? Ingen ved det. Sidste år kom vi i Venstre i mål med en aftale om at investere mere end 110 milliarder kronet i vores infrastruktur frem mod 2030. Investeringer, som ville sikre vækst og bosætning over alt i Danmark. Derfor er det mildest talt bekymrende, at vi i Sydjylland ikke kan vide os sikre på, om de investeringer, som vi i Venstre var med til at aftale, overhovedet bliver til noget. I Venstre vil vi arbejde for, at vi hurtigst muligt bliver indkaldt til forhandlinger om en infrastrukturaftale. Vi kan ikke vente længere. For når borgere og virksomheder holder i kø koster det samfundet 20 milliarder kroner om året. Derfor er en god og sammenhængende infrastruktur helt grundlæggende for fortsat vækst og udvikling. Noget som er altafgørende, hvis vi skal investere i velfærd og grønne løsninger. Så alt imens regeringen har skudt endnu et løfte til hjørne, må vækst og udvikling sættes på pause.

Annonce