Annonce
Kolding

Hanne Petersen er tilbage som ny borgerrådgiver

- Jeg er ikke borgerens advokat, men jeg er heller ikke kommunens forlængede arm. Jeg står midt imellem med et tilbud om uvildig rådgivning, siger Hanne Petersen. Foto: PR
Hanne Petersen afløser Rikke Laigaard-Andersen som ny borgerrådgiver i Kolding Kommune.
Annonce

Kolding: Den 55-årige socialrådgiver, Hanne Petersen, er fra årsskiftet ansat som ny borgerrådgiver ved Kolding Kommune. Hun afløser Rikke Laigaard-Andersen, der har fået job ved Esbjerg Kommune.

- Det her er en ønskestilling, som jeg er stolt over at have fået. Jeg har tidligere været ansat ved Kolding Kommune som sagsbehandler i både jobcentret og ved handicaprådgivningen. Siden har jeg arbejdet 12 år med uvildig rådgivning af borgere, pårørende og fagprofessionelle inden for det sociale område, og nu bliver cirklen på en måde sluttet, når jeg vender tilbage til Kolding Kommune som borgerrådgiver, siger Hanne Petersen.

Efter at have været sagsbehandler ved jobcentret og i handicaprådgivningen i syv år blev Hanne Peteren faglig leder og socialfaglig konsulent ved DUKH – Den Uvildige Konsulentordning på Handicapområdet, hvor hun ydede gratis og uvildig rådgivning til borgere med handicap i hele landet.


Nu bliver cirklen på en måde sluttet, når jeg vender tilbage til Kolding Kommune som borgerrådgiver.

Hanne Petersen


Senest har hun været ansat som socialfaglig konsulent ved Center For Videndeling.

Annonce

Uvildig rådgivning

Alle kan kontakte kommunens borgerrådgiver for at få hjælp til at forstå en afgørelse fra kommunen eller finde ud af, hvordan man kommer videre med en konkret sag.

Man kan træffe borgerrådgiver Hanne Petersen mandag til onsdag fra kl. 10-14 og torsdag fra kl. 10-15 på telefon 79 79 06 79 eller på e-mail via borgerraadgiver@kolding.dk. Foto: PR

- Jeg kan ikke ændre på en afgørelse. Men jeg kan hjælpe borgeren med at forstå afgørelsen, da jeg har stor erfaring i at omsætte vanskeligt tilgængeligt lovestof til almindelige ord. Hvis borgeren ønsker at klage, så kan jeg klæde borgeren på til at gå videre i systemet, forklarer Hanne Petersen.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce